Volcán activo Villarrica - Reisverslag uit Pucón, Chili van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu Volcán activo Villarrica - Reisverslag uit Pucón, Chili van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

Volcán activo Villarrica

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

10 December 2006 | Chili, Pucón

hola todo el mundo,

Ik zit nu in Pucón, een klein stadje in the lake district in Chile. Ik verblijf hier in een super hospedaje. Gewoon een woonhuis, waar een superlief vrouwtje woont met kinderen en man. Ik slaap in het tuinhuis, die ik bij gebrek aan andere gasten helemaal voor mezelf heb. ik heb daarin een kleine kitchenette en een tafeltje en stoelen! er hangen leuke gordijnen voor de ramen. heel knus, k heb gewoon mijn eigen huisje!

Gister hebben de 2 engelse jongens waar ik nu mee reis en ik de volcán activo Villarrica beklommen. Oftewel de actieve vulkaan Villarrica. En met actief bedoel ik dan ook echt actief. De dag voordat ik hem ging beklimmen zag ik een hoop rook uit de vulkaan komen, dat had ik daarvoor nog niet gezien omdat de top steeds gehuld was in de mist. Die nacht, toen het donker was, zag ik een duidelijke rode gloed boven de vulkaan hangen, die af en toe sterker werd en dan weer even afnam. JE KAN GEWOON DE GLOED VAN DE MAGMA ZIEN!!! gekheid, en die vulkaan moet ik dan beklimmen? Maarja tientallen mensen elke dag doen het... Ik weet het, ¨als tientallen mensen van de brug springen, doe jij dat dan ook?¨ Ach wel, k neem al zoveel risico met de busreizen, death road en al dat soort dingen, dit kan er ook nog wel bij. Dus goedgemutst vertrek ik de volgende morgen naar de vulkaan. We krijgen speciale kleren en schoenen aan en dan lopen we omhoog, nemen een klein skiliftje en dan begint het echte werk. In een rij lopen we al zigzaggend door de sneeuw en ijs, allemaal gewapend met een pikhouweel voor als je uitglijd. Als we bij de top zijn (na ongeveer 4 uur lopen) lopen we even dwars door de rookwolk die uit de vulkaan komt en door de wind in ons gezicht werd geblazen, dat kan niet gezond zijn. Ik stikte bijna van die walm van, tsja wat zou het zijn, zwavel waarschijnlijk. Gelukkig blies de wind de wolk al snel weer de andere kant op.
Op de top even wat gerust, en toen gingen we een half rondje rond de krater, vlak langs de rand soms, om naar beneden te kijken. Doordat er zoveel rook was konden we jammer genoeg niet de magma zien, maar het was toch nog indrukwekkend. Toen naar beneden, wat een stuk sneller ging dan omhoog, want: We gingen glijden!! haha, omstebeurt op onze kont van de berg af, supercool. Jammer genoeg was er niet 1 grote ijsglijbaan, dat kan nou eenmaal niet. Maar we gingen over 4 of 5 banen naar beneden. Het enige enge was dat je je pikhouweel nog in je handen had, die moest je wel stevig met beide handen vat blijven houden, anders prik je jezelf nog. Supercoole dag dus. Perfect.
Die avond gingen we naar hotsprings, om onze vermoeide spieren wat rust te geven. Een aantal uur weken in superlekker warm natuurlijk water, in het donker (van 22.00 tot 00.30), heeft mijn spieren zeker goed gedaan. Ik voel ze vandaag maar een klein beetje, en de klim was echt wel redelijk zwaar. Ik zal jullie zo snel mogelijk updaten met foto´s.
Vandaag heb ik voor het eerst in 2 weken weer uitgegeten! Omdat Chile zo duur is maak ik meestal zelf wat guacamole met brood ofzo, lekker makkelijk en toch ook nog wel een beetje gezond, of ik kkop een empanada. Maar vandaag dus lekker geluncht in een restaurant, natuurlijk nog steeds wel het goedkoopste dat ik kon vinden... He, je bent backpacker of je bent het niet ;)
nou, ik vind het nog steeds super om al jullie reacties te lezen (ook die van Diny ;)). Ik hoop dat het met jullie allemaal ook goed gaat.
chau!!!

tes

  • 10 December 2006 - 19:29

    Aris:

    Hey Tesse,mooi he wat je allemaal meemaakt daar!Wat super dat je nu je eigen huisje hebt.Moet wel erg relaxt zijn om weer is wat privacy te hebben ipv steeds tussen al die andere stinkende backpackers te liggen.Die hotspring klinkt ook erg relaxt,zeker als het 's nachts een beetje afkoeld zal het heerlijk zijn om lekker in het warme water te liggen.Naja,veel plezier nog daar he!
    liefs Aris

  • 10 December 2006 - 19:45

    San:

    hej malle

    Egt super om je eef te hebben gezien laatst! haha met zingende mensen op de achtergrond included :D

    Veel plezier en tot snel! (naja, snel)

    Kus

  • 10 December 2006 - 20:31

    Suzan:

    hoi lieve tes,
    wat leuk zo snel al weer een bericht van jou, en dan zo'n spannende! Wat gebeurt er eigenlijk als je er in zou vallen? Sis je dan in 1 keer weg ?
    Ik snap wel dat je dat niet express zou doen maar je kan toch onwel worden? Staat er geen hek omheen?
    please react!
    En dan daarna in het donker in zo'n borrelend heet water-bron gaan liggen......lijkt me geweldig! Ik val hier 's avonds alleen maar in een grote kouwe kikkerplas
    groetjes en veel liefs
    suzan

  • 10 December 2006 - 20:57

    Anneke:

    Wat een leuke dag weer voor je! Wij (= Emma's en ons gezin) zijn van de zomer ook bij een vulkaan geweest, op een Grieks eiland. Die was niet meer actief, dus we konden omlaag lopen de krater in, en dan kwamen we op de bodem van zand en zwavel. Zoals een kind toen huilend riep: 't stinkt hier zo! Vieze lucht van zwavel,'n soort rotte eierenlucht. Hier en daar was de bodem nog wel borrelend, zag je blub blub de modder bewegen en kwamen er rookpluimpjes omhoog. En daar was het héét onder je voeten, kon je niet op staan! Eric heeft er nog een stukje geel zwavel(-steen) van meegenomen.
    Dus,een "slapende" vulkaan, maar dat vonden we al indrukwekkend ...... om maar te zeggen, ik kan me bij jouw verhaal voorstellen, dat dat bijzónder indrukwekkend was. Ook zo'n oerkracht vanuit de aarde, hé!
    Meidje, geniet nog lekker verder, we denken aan je.
    Liefs

  • 10 December 2006 - 23:30

    Daan:

    Tjonge, wat een belevenis weer. En dan ook nog de dood van Pinochet meemaken. Heel bijzonder hoor!
    Date ons maar up!

  • 11 December 2006 - 06:39

    Vincent:

    Hoi!

    Vet van die vulkaan! haha, jij hebt dus ook zo een overbezorgde moeder!: 'Staat er geen hek omheen?'

    Voor 4 euro kan je idd heel veel doen hier!

    Veel plezier in je huisje en doe voorzichtig! Veel insecten trouwens bij jou? Hier duizenden!

    adios

  • 11 December 2006 - 07:57

    Stef:

    heey tessen, stoer hoor! wat zijn empanada?? of is dat iets heel normaals? ik ben wel benieuwd wat dat voor eten is!
    kus! oja en doe n btje voorzichtig...;)

  • 11 December 2006 - 09:26

    Diny:

    Hoi Tesse, wat ben ik jaloers op je dat je zo maar in de krater kon kijken. Zoiets zie je alleen maar op National Geographic films. Heel benieuwd naar de foto's. Op de rand staan is wel gewaagd hoor;dat feit zou zeker in m'n dromen terugkomen. Nou, ik ga weer mondelinge examens engels afnemen (om je te laten weten dat er nog wel hardwerkende thuisblijvers zijn!)
    Groeten, Diny

  • 11 December 2006 - 12:17

    Suzan:

    hoi lieve Tes,
    het is hier zo'n vies druilerig kikkerland; de hele dag al regen regen en nogg 's regen dat ik maar even wat leuke afleiding zoek. En dat is jouw site dan natuurlijk met al die gezellige berichtjes en overpeinzingen van iedereen er op.
    Ik las vanochtend inderdaad ook in de krant dat Pinochet overleden was en vroeg me af of jij daar wat van merkt, en zo ja op welke manier. Merk je bij voorbeeld iets van spanning tussen voor- en tegenstanders van zijn regime? Ik zou zeggen meidje: steek je licht eens op en speel onze persoonlijke verslaggever. Geweldig dat je daar nu bij kan zijn lijkt mij.
    Ik zag trouwens meer vragen van anderen waar ik ook wel benieuwd naar het antwoord ben dus vertel, vertel!
    + knuffel

  • 11 December 2006 - 18:32

    Tjeerd:

    wat relaxed zeg zo'n "eigen" huisje. en die vulkaan beklimmen, en de magma gloed zien, lijkt me echt geweldig. veel plezier nog daar.
    je allerliefste neefje Tjeerd. ;)

  • 11 December 2006 - 21:22

    Annemiek En Josien:

    Hey Tesse,
    Wat leuk dat je ook naar Barloche komt! wij zitten in morcopoloinn zijn net aangekomen maar ziet eruit als een leuk hostel met bar enzo!!! wie weet zien we je hier nog we zitten in kamer 302 of 303!!!!
    seee you

  • 13 December 2006 - 11:36

    Istar:

    wow, haha, lijkt me echt geweldig om een "echte" vulkaan te zien... het "echtste" wat ik heb gezien is op foto's/tv... Maar wil alsnog graag jouw foto's zien hoor!!! Lijkt me super indrukwekkend!
    Alleen de klim ernaartoe al =)
    En dan ook je eigen huisje!
    Goed bezig daar!!!

    Leuk van je dat je Suus op het laatst nog even geruststeld door te zegge dat je wel een beetje gezond eet ! haha, zou ik ook hebben gezegt hoor ;-)

    Nou veel plezier nog!
    En ben ook benieuwd naar je verhalen rondom Pinochet!

    xxx liefs, ies

  • 13 December 2006 - 16:21

    Tesse:

    tot mijn spijt moet ik julie meedelen dat ik niet veel heb meegekregen van de dood van pinochet. Ik heb geen tv dus daar kan ik het niet op zien. Toevallig las ik het mee in een krant die iemand naast me aan het lezen was. Ik zat al niet meer in Santiago, maar in een klein toeristisch dorpje. Ik heb gen juichende of rouwende mensen door de straten zien gaan. jammer.

  • 15 December 2006 - 12:16

    Vincent:

    Met mijn nachtrust is het slecht gesteld!! Ik ga te laat naar bed en sinds een paar dagen moet ik elke ochtend om 5 uur naar de wc en ook hier is het om 6 uur al licht, een siesta zit er helaas niet in, want het is veel te heet!

    Kan je niet een overbodig laken tegen het raam plakken??

    Hoe zit het met de communicatie in Zuid-Amerika? Afspraak altijd afspraak of niet? Hier blijf ik me soms verbazen over hoe dingen gaan...en dan ben ik nog 'flexibel' (dat woord is heilig bij de organisatie waarmee ik hier zit)!

    Goede reis verder! wanneer kom jij terug in Nederland? ik al in Februari

  • 17 December 2006 - 09:37

    Meike:

    Tessieeee! Joehoeee! zo gek dat we alletwee in zo'n andere wereld leven maar dat ik nu toch een beetje begin te begrijpen wat jij allemaal meemaakt. Het is geweldig! Alles gaat z'n gangetje hier,mensen zijn relaxt en super gastvrij. Later komen de verhalen. Veel liefs voor mijn buurmeisje ;)

  • 19 December 2006 - 11:54

    Fabiana:

    Heey,

    Ik lees nog steeds op je site hoor. Leuk om te weten wat je allemaal mee maakt en fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.

    X Fabiana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 79144

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: