Patagonia - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu Patagonia - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

Patagonia

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

19 December 2006 | Argentinië, El Calafate

daar ben ik dan alweer.
Na Pucón ben ik naar Bariloche vertrokken. Ik zou samen met 2 engelse jongens gaan, Matt en lawrence, maar die hadden de bus gemist. Ik was toen maar in mijn eentje vertrokken. Mooie busrit door de andes. Heb een nachtje doorgebracht in een superklein dorpje, San Martín de los Andes, om de volgende dag de reis naar Bariloche voort te zetten. Bariloche is best wel een grappig plaatsje, eigenlijk is het gewoon een zwitsers skidorpje. Bijna alle huisjes zijn van hout, en 2 van de 3 winkels is een chocoladewinkel. Ach, mij hoor je niet klagen. Het ligt wel heel mooi aan een helderblauw meer. Daar een paar daagjes doorgebracht, lekker gekookt voor mezelf, pasta, maar met superveel groenten erin, had ik echt ff nodig. Een trekje gedaan naar een berg met supermooi uitzicht, en toen weer vertrokken. Want: voor het eerst in 6 maanden zit ik en beetje in tijdsnood, k wil namelijk weer in Buenos Aires zijn voor kerst. Ik wou van Bariloche in 1 keer naar El Calafate, waar ik nu dus ben, en wat de meest zuidelijkste plaats is die ik aandoe. Dat is niet zo´n fijne reis. De weg tussen El Calafate en Bariloche is heel slecht en stoffig, en word alleen gebruikt voor tours. Dus ik moest via een omweg. Ik zal jullie de details besparen, maar uiteindelijk heb ik er 48 uur over gedaan. 31 uur in de bus, en een nacht doorbrengen in de terminal, slapend op de grond met een groep israeli´s. Ik voelde me wel een echte backpacker. Geradbraakt kwam ik aan in El Calafate, waar ik naar het eerste de beste hostel ging dat iemand me aanbood. Wat trouwens een nog dronken jongeman was die de avond daarvoor flink doorgehaald had. Daar kon ik zelfs in mijn geradbraakte staat nog wel om lachen. Eigenlijk had ik het plan om de dag erna niks te doen, maar ik ging een jongen opzoeken die ik in Bariloche had ontmoet, en hij ging de volgende dag naar de glaciers, met een gehuurde auto. Die kans kon ik niet laten liggen, dus stond ik de volgende morgen om half 7 alweer op mijn benen. Maar het was super!! We waren met zijn vieren, Engelse jongen, ik en 2 argentijnse meisjes. De argentijnse meisjes zorgeden er in het park voor dat we een gratis tour kregen langs het meer en de glacier. Dat was super! We zagen een flink groot stuk ijs afbreken en met een geweldig geraas in het meer vallen! daarna met de boot erlangs varen, maar toen viel er nis meer af. Op het laatst gingen we naar de uitkijkspost langs de glacier en we hoorden aan 1 stuk door gekraak en af en toe vielen kleine stukjes af. Ik (en waarschijnlijk iedereen) zat de hele tijd te kijken naar een groot stuk dat vervaarlijk voorover boog. Ik zei al tegen de man naast me, dat stuk moet vallen. Maar hij zei, wat ik zelf ook al vreesde, dat het waarschijnlijk vannacht zou gebeuren, of het moment dat wij weg zijn. Maar ik hoorde steeds meer gekraak, en af en toe zag ik kleine stukjes afbreken. Opeens braken allemaal stukjes onder het grote stuk af, waardoor het grote stuk zijn steun verloor, en met een hoop gekraak en geraas viel ie dan toch in het water!! en ik heb het allemaal op film!!! En de engelse jongen heeft het nog beter op film want hij kon inzoomen!!! super was dat. heel spannend of het zou gebeuren of niet, maar we hebben geluk gehad. 3 grote stukken af zien breken! De glacier is trouwens de perito moreno glacier en is 1 van de meest actieve glaciers ter wereld. En hij is supermooi, k heb een grote hoop foto´s die ik binnenkort zal proberen op de site te zetten, waarschijnlijk als ik weer in BA ben. nou oki! ik gaat ervandoor. chau!
en fabiana, leuk dat je nog steeds leest! hoe is het met jou?

  • 19 December 2006 - 18:36

    Carla, Moeder Van:

    heej tess,
    supertof, zeg!
    ik wens je hele fijne feestdagen en kijk nu alweer uit naar je volgende verslag.
    en gedraag je nou eens...hihi.
    kussemus

  • 19 December 2006 - 19:01

    Steffen:

    heej tessen, terwijl ik met mn neus in het stof van mn tentamenboek zit heb ik je bericht gelezen, ben strontjaloers! Weet je al met wie je kerst gaat vieren? Ik vind je reis echt tof, je doet zooveel! Geniet ervan, en alvast fijne kerst..;)
    kussen steffen

  • 19 December 2006 - 19:53

    Tjeerd:

    wat relaxed allemaal martha. ik wil die foto's en dat filmpje wel zien, klinkt indrukwekkend.

  • 19 December 2006 - 21:39

    Daan:

    We maken hier overuren. Bijna dagelijks lezen we de avonturen van de Batterijlaangirls.
    Tesse, alsvast een hele fijne kerst. Wel even anders he?

  • 19 December 2006 - 23:45

    Suzan:

    hoi lieve tes,
    leuk dat wij vanavond de primeur hadden en dit verslag life uit jouw mond al gehoord hadden. Je begint trouwens wel een beetje te verengelsen merken wij want tegen oma had je het al over 'glaciers' en kon je haar niet duidelijk maken wat je daarmee bedoelde en nu schrijf je weer over 'glaciers' terwijl wíj je toch vanavond vertelt hadden dat die dingen in het nederlands gewoon 'gletsjers' heten.
    Enne...
    '1 en een half' noemen wij nog steeds gewoon ANDERHALF.
    Waar gaat dat heen met jou, straks moet je bij terugkomst eerst nog weer op een nederlandse talencursus áls je al niet de inburgeringscursus
    moet gaan doen.
    Anyway, genietse en als ik je niet meer contact alvast hele gezellige feestdagen,
    dikke zoen
    suzan

  • 20 December 2006 - 08:45

    Tink:

    Tess, klinkt leuk!! Beetje genieten van hoe de gletsjers smelten, mooi hoor, is tenminste iemand er blij mee :) Ben benieuwd naar dat filmpje! xxx

  • 20 December 2006 - 11:40

    Rita:

    Tjonge wat een avonturen toch weer :cool: cool hoor ! Ik voel me zo langzamerhand steeds suffer worden hier onder de kerstboom, bij het lezen van al die verhalen van de batterijlaan-girls ! :oops:
    Maar ik heb wel iets nieuws ontdekt : de smileys :idea: leuk he !
    Nou tes sterkte met de lange reis, wat zul je de afstanden hier straks klein vinden.
    Ik wens je fijne kerstdagen
    Rita ;)

  • 22 December 2006 - 05:59

    Meike:

    Hee you batterijlaan girl! haha we worden nog eens beroemd! Klinkt echt zo vet van de glaciers! Hoe je dat toch allemaal weer voor elkaar krijgt vind ik super. Ik ga je nu een eigen mail sturen, dag schat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 79151

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: