ecuador - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu ecuador - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

ecuador

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

22 Juli 2006 | Ecuador, Cuenca

yup, ik ben in Ecuador!
ik kwam aan in Guayaquil, de grootste stad van ecuador. Heel mooi. Ik kwam daar een jongen tegen die ik in trujillo ontmoet had, heel toevallig, maar heel gezellig. We hebben een supermooie begraafplaats bezocht. Cuenca is ook een hele mooie stad. Ik zit nu vast in hotel california (the song, you can´t ever leave...)Ik wou eigenlijk gister al weggaan. Maar dat vond ik uiteindelijk toch iets te snel, want eergister heb ik een trek gedaan van 1 dag (foto´s komen nog), dat was best zwaar, dus ik wou even rustig bijkomen. dus wou ik vandaag weggaan, maar dat gaat ook niet door, want morgen gaan we cavia eten! (ik en mensen van het hostal). ik ben benieuwd. ik heb gehoord dat ze ze in hun geheel serveren (met tanden en al) alleen de buik is opengesneden en daar eet je dan uit. zoiets, maar jullie horen het wel als ik het geprobeerd heb. (spannend...:))
dus vertrek ik maandag naar vilcabamba, hopelijk, om te relaxen, hard nodig, hihi (not).

Mijn camera doet het nog steeds niet, maar die foto´s heb ik opgestuurd gekregen. Er volgen meer!! Mijn ouders nemen trouwens een nieuwe camera voor me mee, dus over een week kan ik mijn eigen foto´s weer maken.

Voor deze site heb je wel internet nodig ja. Ik ga idd steeds naar een internetcafe, die heb je genoeg. dat moet lukken! veel plezier!!

Eric en Tjeerd ook veel plezier op jullie reis!!

En oma, bedankt voor het bericht!

Nu moet ik mijn was ophalen. Ik schaam me altijd dood als ik die stinkende vieze bende inlever... In huaraz ging een vrouw al mijn kledingstukken zelfs tellen! Vlak na een trek, alles stonk verschrikkelijk, ze ging zelfs al mijn ondergoed eruit halen en tellen. Ik schaamde me dood. naja

doeg!!

  • 22 Juli 2006 - 20:49

    Daan:

    The continuing story
    Of a girl named Tesse
    She's going her own way
    And her laundry is a mess
    She"s so well brought up
    It's time her parents pick her up
    It don't takes long
    Tesse is still going strong
    And don't forget the right words
    Of the finest song i've ever heard:

    Last thing I remember, I was
    Running for the door
    I had to find the passage back
    To the place I was before
    'Relax,'said the night man,
    We are programmed to receive.
    You can checkout any time you like,
    but you can never leave!

    So go your own way
    I wish you a fine stay
    In the middle of nowhere
    Mom en dad are soon there

  • 23 Juli 2006 - 06:35

    Sf:

    heej gekke tess!

    egt iets voor jou dit!! doen wat je wil doen wanneer je het wil doen, en niet anders!! ik wist het :P veel plezier nog. love you, kus!!

  • 23 Juli 2006 - 07:33

    Suzan:

    Heelijk om weer een levensteken van je te ontvangen. Ik wéét dat het goed gaat met je maar je raakt wel verwend door internet en bellen en dan is een weekje niks horen al weer best lang.
    Nog 4 nachtjes slapen en dan zien we elkaar DV. Ik vind het best spannend maar vertrouw er maar op dat jij ons, net als in Sevilla, als een ware
    autochtoon door het land loodst... Kunnen wíj óók een begraafplaats gaan bezichtigen?
    Ik lees namelijk dat het (eindelijk, na 19 jaar) mogelijk jouw interesse ook (even) heeft dus die wil ik graag even benutten...
    Ik heb net m'n laatste werkdag gehad dus stort me nu op de voorbereidingen voor de reis.
    liefs
    Tot dan
    Suzan

  • 23 Juli 2006 - 09:57

    Tink:

    haha Tes jij bent waarschijnlijk de enige die met plezier een cavia gaat proberen vanuit zijn buik!!!! Gedver & zielig :P Ben benieuwd hoe het wordt...

  • 23 Juli 2006 - 16:40

    Miek:

    Ecuador, lijkt me te gek, cavia's op eten iets minder, maar zeker een wonderbaarlijke ervaring...ik zou zeggen sterkte ermee en geniet(?) ervan. En veel plezier als persoonlijke gids van je ouders!

    Liefs

  • 23 Juli 2006 - 16:44

    Steffen:

    blegh, tes smerig kind, ik hoop maar dat die cavia lekker is, anders is het zonde!! neem je dan als voorgerecht dwerghamster??? haha. Nou eet smakelijk en nog meer mooie avonturen toegewenst!! kus steffen

  • 23 Juli 2006 - 22:45

    Anneke:

    Ondertussen zul je de cavia wel geproefd hebben, dus "....tell me more, tell me more......"
    Veel bot weinig vlees?
    Eric en Tymen zijn, na een flinke vertraging (want er was overgeboekt, gebeurt vaak tegenwoordig schijnt, maar ze kregen wel ontbijt, 60 euri terug en business-class vlucht met behandeling als VIP) gisteravond om 8 uur op de boot in Lissabon aangemonsterd. Wist je dat Kiddo en zijn moeder, en Allert en Roos er ook zijn?
    Morgen is je pa jarig, gaan we 's avond wijntje drinken. Groetekes en veel plezier.

  • 24 Juli 2006 - 18:01

    Bob Spikman:

    puta madre wat n fckn vette foto's en verhalen! Ga je nog verder doortrekken naar andere landen? echt relaxt allemaal, kus vanuit het tropische nederland

  • 24 Juli 2006 - 19:52

    Carla Fasting:

    Hoi Tesse, Makkelijk dat je je was zo kunt wegbrengen en was die gewassen moet worden is vies. Ze zijn wel wat gewend van al die buitenlanders. Net Arnold (jarige job)en Suus gebeld. Ze hebben er zin in. Allert en Roos zeilen met Eric en Tymen. Ik werk en heb het warm zoals iedereen hier tijdens de tweede hittegolf. Ik geniet van de zomer, hele goede tijd met je ouders, liefs, Carla

  • 25 Juli 2006 - 06:19

    Meike:

    tessie!nu vanuit Yangsho!ik ben hier net aangekomen na een dag vertraging met de binnenlandse vlucht. Ik ben hier ook al heel wat hele beesten tegengekomen in mn eten. Ze verkopen hier hele varkens, en laatst had ik snavel en poot in mn kip, vies! dus die cavia is aan mij niet besteed, maar ik vind het stoer dat jij het wel doet! Ik ga vrijdag al weer terug, jij mag gelukkig nog een paar maandjes door met je avonturen, geniet ervan! Liefs

  • 25 Juli 2006 - 06:20

    Meike:

    oh en dat vorige bericht was ook van mij, iets fout gegaan met het rare toetsenbord hier, kan je hm wissen?

  • 25 Juli 2006 - 17:23

    Marieke H.:

    weet dat ik lees, vlegel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 79213

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: