Bolivia - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu Bolivia - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

Bolivia

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

06 September 2006 | Bolivia, La Paz

zozo, dat is een tijdje geleden alweer he? het is me helaas nog steeds niet gelukt om de foto`s op mijn site te zetten, ik vraag u om een nog een klein beetje geduld te hebben. gracias

er is veel gebeurd sinds de vorige keer dat ik heb geschreven. In nasca heb ik de nascalijnen bezocht. Ik heb ze bekeken vanaf een uitkijkpost, het resultaat was... CRAP. haha, niet indrukwekkend. ze zagen eruit alsof ik ze zelf zo kon maken (met een beetje geduld uiteraard). Ik ben meer geinteresseerd in het waarom, maar dat weet dan weer niemand. naja.

Na nasca ben ik vertrokken naar Arequipa. Volgens een vrouw in een agency van wie ik mijn ticket wou kopen moest ik tourist class nemen. Anders zou ik de enige toerist zijn, een slechte peruaan zopu dan zijn vrienden bellen, die naar de bus zouden komen om me vervolgens te vermoorden. Dit zei ze letterlijk, inclusief handbeweging van een pistool naar je slaap brengen.
Iig, ik was niet onder de indruk dus kocht een economy class ticket, en kijk es aan, ik leef nog steeds. jeej.

Levend in Arequipa aangekomen heb ik een supertijd gehad daar. Superleuk hostal met een geweldioge sfeer. de bar had maar 1 tafel, dus er was ook maar 1 tafelgesprek. Alle dagen lekker hangen in een hangmat en alle nachten feest, je moet wel een beetje aan jezelf denken natuurlijk. oehg ik heb ook gesport hoor, veel tafeltennis en tafelvoetbal. Na een week was ik wel toe aan wat cultureels dus heb ik met 5 vrienden een trek gedaan, de colca canyon, 1 van de diepste canyons ter wereld. De mensen met wie ik was waren echt geweldig, 2 supergrappige amerikaanse meisjes, 1 al even grappig duits meisje, 1 ook al zo grappige engelse jongen en een grappige australische surfer/wakeboarder/ alles wat een beetje extreen is en met water te maken heeft. Belachelijk veel lol gehad, echt geweldig.De amerikaanse meisjes ontmoet ik later misschien weer hier in la paz, dat zou awesome zijn! Na Arequipa ben ik met 3 andere meisjes (2 engels en 1 australisch) naar puno vertrokken om de drijvende rieteilanden te bezoeken. Redelijk interessant maar je krijgt een beetje het idee dat het allemaal voor de toeristen is, de er in hordes rondlopen. Daarna zijn we naar Copacabana in Bolivia gegaan. Echt een hippiestadje, allemaal hippiebackpackers die er hun sieraden verkopen. Het was die dag zaterdag+ denisse`s verjaardag, dus wij gingen uit. bleek dat je er bijna niks kunt doen en dat alles om 1 uur al dicht gaat. Maar we waren uitgenodigt door een colombiaanse jongen om met hun mee te komen en wat te drinken op de kamer van 1 van hun. btw allemaal hippiebackpackers die hun sieraden op straat verkopen. Vet lachen. Zaten we daar met zijn 15 in een kamer van 1,5 bij 1,5 met een bed va 1,4 bij 1,4. weinig ruimte dus. maar heel gezellig. Er werd natuurlijk weer gitaar gespeeld en gezongen, mensen hier schijnen niets anders te doen :) Al met al nog een hele leuke avond gehad.
2 dagen later zijn we naar Isla del sol gegaan. Op de sportieve manier!! eerst 18 kilometer lopen naar het punt vanwaar de oversteek het kortst is. Onderweg de prachtigste natuur gezien en helemaal geen mensen, op 2 locals na. Lake titikaka is vanaf Bolivia 1000x mooier dan vanaf peru. Toen overgestoken naar het prachtige eiland, daar overnacht en de mooiste zonsondergang ever gezien! De dag erna 12 kilometer over het eiland lopen en weer komen we gewoon niemand tegen! niemand doet het kennelijk, iedereen gaat met de boot. En het was zo de moeite waard, het eiland is beau-ti-ful!!
Jemma heeft het allemaal niet kunnen lopen want ze had erg veel last van de hoogte (op het eiland zo rond de 4000 meter). toen wij terug kwamen in het hostal, bleek dat ze heel ziek was en onze namen was vergeten enz. Toen zijn ze naar het ziekenhuis gegaan waar ze zuurstof heeft gekregen. Onderweg zijn ze bekogeld met kiezeltjes door boze boeren... we weten niet waarom, kennelijk zijn ze niet tevreden met de manier waarop ze leven (huh?). Ook is er een roadblock op de weg van copacabana naar la paz. Daardoor moesten wij fuckin 80 bolivianos (10 US dollar) betalen voor de boot naar een ander plaatsje vanwaar we de bus konden pakken. en ja, dat is veel geld.
maarja nu zijn we hier dan toch ( na een tocht in een minibus die volgepakt was met 20 (!) mensen. maarja, nu ga ik er vandoor.
tot snel!!

tesse

  • 07 September 2006 - 11:52

    Stef:

    hey tessen, wat n leuk verhaal, lekker avontuurlijk! Ga zo door en schrijf nog maar een boel leuke stukjes! kussen steffen

  • 07 September 2006 - 15:08

    Rita:

    Hoi Tessebes
    Leuk om weer eens iets van je te horen. Ik dacht al waar zit ze ?? Leuk dat wij op al die plekken ook zijn geweest ( Nasca, Arequipa, Titikaka, la Paz, het komt allemaal weer boven).Wat een heerlijk leventje heb je zeg, allemaal lol en prachtige dingen beleven.
    Je komt ook steeds leuke mensen tegen, kennelijk. Zijn alle backpackers zo leuk ?
    Nou Tes veel plezier maar weer, en pas goed op jezelf. Rita

  • 07 September 2006 - 16:00

    Marian:

    ha die Tesse, heel leuk om weer wat van je te horen, we zijn verwend met je wekelijkse avonturen en hebben het gemist dat je vorige week niet geschreven hebt!

    Ga rustig verder en haast je niet,


  • 07 September 2006 - 16:17

    Carla, Moeder Van..:

    heej tes
    klinkt goed allemaal.
    het leven is verrukkelijk,nietwaar?
    liefs, carla

  • 07 September 2006 - 21:41

    Suzan:


    Hoi lieve Tes
    We hebben er wel wat langer op moeten wachten,
    (2 weken is écht best lang hoor!) en ik heb mezelf af en toe wel even goed aan moeten pakken om opkomende ongerustheidgevoelens
    in de kiem te smoren,(met wisselend succes trouwens) maar dan krijg je ook wel weer wat!
    Ik ben helemaal opgelucht dat je nog leeft en zie dat je ook echt LEEFT! Geweldig meidje. Veel plezier weer,
    liefs
    je moesje

  • 08 September 2006 - 10:52

    Meike:

    Sounds pretty damn good!

  • 09 September 2006 - 05:50

    Eric:

    Hoi Tes, Kom je ook nog wel eens andere mensen tegen dan back-packers, bijvoorbeeld van die jonge grijsaards met een koffer met wieltjes. Of worden die door jou niet 'gezien'? Wel erg leuke verhalen en veel 'wisselende' kontakten. Afgewisseld met mooie tochten, zonsondergangen etc. is het wel fantastisch. Wij zijn ons inmiddels weer geestelijk en fysiek aan het voorbereiden op ons jaarlijkse straatfeest (vandaag), het altijd weer slopende bijleveld-weekend (volgend weekend) en natuurlijk ons grote feest op 7 oktober. Ik zal je missen, maar ja wie weet geven we nog wel een keer een feestje.
    Geniet ze !!!!!!!!!!!!!!!

    Eric

  • 10 September 2006 - 17:37

    Istar:

    hey tes, sjees wat klinkt dat allemaal leuk zeg (naja, bijna allemaal...) ben egt wel jaloers dat ik hier in het saaiige NL ben en jij allemaal super leuke dingen doet! maar ik gun het je wel hor! wel jammer dat je niet bij het familie-weekend bent, is wel minder gezellig =)
    nou, ik wens je weer heel veel plezier daar!!!
    xxx Ies

  • 10 September 2006 - 20:47

    Tesse Zelf:

    er zijn foto`s bij mijn huacachina woestijn bericht. check it out!!

  • 10 September 2006 - 20:57

    Tymen:

    ey Martha,
    je hebt het wel naar je zin zo te horen.
    feesten, relaxen en een beetje cultureel.
    ik ben zeker jaloers.
    zit ik me hier een beetje op school te vervelen, maak jij alles mee.
    dat moet gaan veranderen, maja dat komt nog wel.
    schrijf snel weer wat

    p.s.
    sry dat ik niets geschreven had maar ik wist je site niet en toen ik het vroeg verstond ik: tesse.waarbenJE.nu
    dus het lukte niet.

  • 11 September 2006 - 11:05

    Suzan:

    Leuke (griezelige brr) foto's Tes, dat smaakt naar meer....
    Kun je niet zo'n tandje meejatten voor mij? Kronen zijn hardstikke duur tegenwoordig....
    doei weer meidje,


  • 14 September 2006 - 07:35

    Meike:

    Lieve tessie, die foto's van de woestijn zijn echt gruwelijk mooi. gruwelijk door dat paard met huid er nog op en de verdwaalde man. en mooi door de leegte en grootsheid. ik zou zooo graag nu in het vliegtuig willen stappen om je op te zoeken en alle avonturen samen te delen.. ik ga in december, moet dus nog 3 lange maanden wachten.werk nu bij de thuiszorg,schoonmaken...maargoed!laat weer even wat van je horen, bitte sehr. Liefs, meike (je buurmeisje weetjewel)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 79210

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: