woehoe! Potosí otra vez! - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu woehoe! Potosí otra vez! - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

woehoe! Potosí otra vez!

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

13 Oktober 2006 | Bolivia, Potosí

hola mensen!

Zoals jullie uit de titel wellicht al begrepen hebben, ben ik zeer content met het feit dat ik me weer in Potosí bevind.
Waarom? Omdat hier van alles te doen is. Vorige keer dat ik hier was, was ik al naar de mijnen geweest, maar deze keer gingen Astrid en Terry erheen. Ik zou alleen maar meegaan met de bus tot aan de markt, maar de gidsen, met al hun vertuigingskracht, hebben me (vrij snel moet ik toegeven) overgehaald om me nog een 2e keer in de mijnen te begeven... (niet onbelangrijk detail: gratis) veel mensen verklaarden me voor gek. Maarja, ik vond het de eerste keer helemaal geweldig. De tweede keer was weer leuk, maar wel wat minder. De nieuwigheid is er natuurlijk af, bovendien volgden we een andere route, die superheet was. Het zweet gutste van mijn gezicht. Maar wel weer genoten hoor.
We hadden weer dezelfde gidsen als vorige keer (Efra en Carlos), waar we mee uit waren geweest. Die avond zijn we weer uitgeweest, Astrid, Terry, Mike (engels) en ik, met drie gidsen. Weer supergezellig, ze zijn echt grappig allemaal. Het is wel grappig versierd te worden door een miner, zegt namelijk dingen als: ¨tus ojos son mas peligroso que 20 dinamitas juntas¨. Wat betekent dat mijn ogen gevaarlijker zijn dan 20 staven dynamiet samen! haha, is het niet grappig? De dag erna zijn we (Terry, Efra, Carlos en ik, Astrid was al vertrokken naar Uyuni)naar een oud inca-meer geweest (Tarapaya, warm). Heel gezellig. Daarvoor hadden we trouwens astrid nog ff lastiggevallen, die nog op de bus stond te wachten. We waren met de auto en astrid zag alleen de gidsen, en ze herkende ze niet. Ze dacht dat ze met haar aan het flirten waren ofzo! haha, wat niet zo´n gekke gedachte is hoor. Dat was echt grappig om te zien.
Die avond weer wat voetbal gekeken, tussen de mensen van de touragency en wat miners en campesinos (farmers). En daarna natuurlijk weer drinken! Dat doen ze hier altijd geloof ik... Wel weer heel leuk, de gidsen zijn echt grappig!
Vandaag ben ik echt belachelijk moe, ondanks dat het vrijdag is, ga ik denk ik tch echt wel om 9 uur naar bed... Terry moet ook de bus pakken om 8 uur. maar er zijn wel andere mensen in het leuke hostal.
Deze keer geen eenzame Tesse.
Nah, dan ga k er weer vandoor! hoop dat met jullie alles goed is, en weer allemaal bedankt vor de berichtjes. Die zijn echt altijd heel leuk om te lezen.
chau chau!

  • 13 Oktober 2006 - 23:43

    San:

    haha, das zeker grappig om zo versierd te worden :P vaktermen only :D Echt gaaf wat je allemaal doet tes! zorg alleen wel dat je heel terug komt?!?!

    Dikke kus San

  • 14 Oktober 2006 - 07:32

    Daan:

    Si, si, tus ojos son mas peligroso que 20 dinamitas juntas. Blijkbaar heb je toch wat van je Spaanse lessen opgepikt. En vertaal nu de volgende zin in het Spaans: "Je bent echt grappig!"

  • 14 Oktober 2006 - 11:33

    Valery:

    he tesse, leuk verhaal weer! xxx

  • 14 Oktober 2006 - 13:45

    Steffen:

    hey tessen! Klinkt goed! kussen steffen

  • 14 Oktober 2006 - 16:09

    Tjeerd:

    wat relaxed allemaal martha.

  • 14 Oktober 2006 - 21:44

    Mieke:

    Hee Tesse,
    Wat een lol en wat een avonturen. En hopelijk nog veel meer te beleven...
    Liefs Mieke

  • 16 Oktober 2006 - 16:44

    Astrid:

    Ja, dat was een grappig moment daar wachtend op een bus waar opeens een jeep (met geblindeerde ramen wel te verstaan) stopt en ik een jongen zag die ik echt niet kende! Goed, heel leuk gehad in Uyuni, super! Ga zo door Tes, hasta luego!

  • 17 Oktober 2006 - 23:00

    Suzan:

    lieve tessebes,
    heb van de week je 6 kaarten voor de diverse familie/vrienden, in 2 enveloppen, ontvangen. Wat ben je toch een slim grietje. En wat krijgt "de postbode"hiervoor?
    Leuk verhaal trouwens weer. Ik wil je steeds nog mailen over het leuke feest van ank en eric maar kom er dan weer niet toe. Ga het nu gauw doen hoor.
    tot dan
    suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 79209

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: