op de fiets! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu op de fiets! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

op de fiets!

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

23 November 2006 | Argentinië, Mendoza

hola Boludos!

2 weken heb ik doorgebracht in BA. Veel uitgeweest, veel gezien, veel genoten. Ik heb daar Terry, denise en Rebecca weer ontmoet (die ik al kende van Arequipa). Denise heeft een vriend in BA (buenos Aires btw) die ons meenam naar het maandelijkse feest van de european club. Een prachtig gebouw en het merendeel van de mensen was argentijns, en in pak. Daar stonden wij dan, in onze pauperkleren... Maarja, gelukkig zijn wij gringas, die schijnen alles te kunnen maken. Wij zijn interessant genoeg zonder een avondjurk (maar k was wel blij dak mijn mickey mouse niet droeg). Leuke ervaring. Had ik trouwens al verteld dat de argentijne er een slightly anders ritme op nahouden? Men eet hier rond 23 uur, gaan naar een bar rond 2, discotheek rond 4 en gaan door tot 8. Mijn laatste avond in BA verliep ongeveer hetzelfde. We waren naar een discotheek met een glazen gedeelte, en op een gegeven moment stond ik te dansen in fel zonlicht! allemaal mensen met zonnebril op... jaja, vroeg naar bed is hier 2 uur. vroeg thuis zijn na uitgaan is 5 uur... gekke argentijnen.
Verder ben ik naar een tangoshow geweest, een travestietenclub (inc. show + stripper) en heb ik het fenomeen sexhotel leren kennen (geen angst, uiteraard heb ik er geen gebruik van gemaakt). Een sexhotel, ook wel tello genoemd, is hier iets redelijk normaals. Aangezien kinderen hier lang bij hun ouders blijven wonen maken ook normale ouders er gebruik van. grappig idee wel he! kennelijk zeggen ze dat ze naar de film gaan, maar in werkelijkheid huren ze kamer voor een paar uur.
Verder heb ik natuurlijk allemaal sights bezocht, zo heb ik bijvoorbeeld lama´s gevoerd in de dierentuin, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen. Afgelopen maandag heb ik afcheid genomen van Terry, Denise, Rebecca en Rich, die ik allemaal waarschijnlijk niet meer zie, en ik ben vertrokken naar Mendoza. On my own again. Maar toch niet helemaal, want ik kende al een braziliaans koppel dat in het hostel verbleef waar ik ook naartoe ging. Met hun hadden we een keer caipirovska`s gemaakt, een typisch braziliaanse coctail. Uit eten geweest met hun en 2 zwitsers, gezellig, en ik merk dat mijn spaans nu echt steeds beter wordt. Ik kan in een gesprek alles wel verstaan, maar praten is wel iets lastiger. Maar dat komt nog wel. Maar dat was de laatste avond in Mendoza voor de brazilianen, dus nu ben ik wel echt on my own again. De dag daarna ben ik (alleen dus) op de fiets gestapt (jaja) en heb ik bodegas (in het nederlands: wijnboerderijen?) bezocht. Beetje fietsen, beetje wijnproeven, superdag, maar wel heel heet. uiteraard was er een bodega met de originele naam: Chè Guevara. het zal is niet. morgen ga ik waarschijnlijk raften, het is hier nu lente en alle sneeuw is aan het smelten, dus de rivier is wild!! jeej.
nou, vriendjes en vriendinnetjes, dat was het dan alweer! ook al heb ik het gevoel dat ik veel meer heb meegemaakt. komt misschien omdat het zo gezellig was in het hostel, veel grappen enzo, die ik niet kan navertellen. En veel mensen ontmoet die niet te beschrijven zijn. Dat komt wel als ik thuis ben.

chau!

  • 23 November 2006 - 18:57

    Steffen:

    heey tes, jezus zeg, wat doe jij veel! Vind het echt verbazingwekkend nog steeds hoe jij zoveel mensen steeds kent en ontmoet. Je komt vast snel weer nieuwe tegen! Veel plezier met raften, wel voorzichtig doen he..;) kussen steffen

  • 23 November 2006 - 19:10

    Meike:

    Lekker ritme in BA!zullen we dat ook in NL maar een keer proberen als we elkaar weer zien over een maandje of 8?jaja laaannggg, 8 maanden!geniet van nieuwe contacten,ervaringen en ritmes! liefs

  • 23 November 2006 - 20:43

    Daan:

    Wanneer slapen de Argentijnen? En wanneer werken ze? En wat doen ze voor de kost, behalve het runnen van ZO'N hotel?

  • 23 November 2006 - 20:46

    Jasmijn:

    hee tessie! Leuk om al je verhalen te lezen! Heb je mijn geluks poppetjes nog? En hebben ze geluk gebracht? Vroeg het me al heel lang af dus dacht laat ik het is vragen! Heel veel plezier nog! Kusjes!

  • 23 November 2006 - 22:08

    Suzan:

    Hoi lieve Tes,
    Ben je niet blij weg te zijn uit dat waarschijnlijk moeilijk te weerstane maar o zo groggie makende ritme? (lijkt mij)Of ben ik oud als ik zeg al moe te zijn geworden van het lezen van dat verhaal? Nee, zeg maar niks meer....
    Dat fietsen daarentegen, daar kan IK nou zo'n zin in krijgen als ik dat lees. Lijkt me te gek in die landen te fietsen. Hoe is dat nou? Of werd je daar ook weer een beetje groggie van ha ha. Heb je eigenlijk veel bekijks of is fietsen daar ook best gewoon?
    ben benieuwd
    liefs,

  • 24 November 2006 - 00:43

    Tesse:

    nee jas! die heb ik niet meer!! :`( ik heb er zo`n 3 maanden mee rondgelopen, en toen gaven ze heel veel geluk, maar opeens waren ze van mijn tas gevallen... dus daan en marjans poppetje ben ik ook kwijt. balen!!

  • 24 November 2006 - 06:32

    San:

    Hee lekker ding!!

    Raften is GAAF! zeker doen! en als je eruit valt hard schreeuwen en bang kijken, vraag maar aan ass ;) (hihi flauw)

    Veel plezier en tot t volgende bericht! Kus

  • 24 November 2006 - 09:31

    Val:

    he Tesse! Ja je maakt echt veel leuke dingen mee! haha. veel plezier nog daar! xxx val

  • 24 November 2006 - 10:20

    Carla:

    heej tess
    heerlijk te lezen weer allemaal. het leven is leuk,he?
    liefs uit kuweit..want daar zit ik nu. (ik heb ook al zo'n rotleven...)

  • 24 November 2006 - 11:33

    Istar:

    Hey tes, is grappig idee dat jij nu van de lente gaat genieten terwijl het hier steeds kouder en natter wordt haha. Veel plezier met raften! xxx Ies

  • 24 November 2006 - 12:35

    Tink:

    Hee Tes, jij zit echt niet stil! Wat een leuke dingen allemaal en 't uitgaan daar lijkt me echt heel gaaf :O Geniet ervan! xxx

  • 24 November 2006 - 18:07

    Astrid:

    (haha, san, wat gemeen!!), goed tes, wat super dat je iedereen weer gezien hebt daar, toen ik ze even in La Paz ontmoette, merkte ik dat jullie ontzettend veel lol hebben samen. geniet nog, ben benieuwd naar je raftverhalen (enne, san kan ook goed angst uitstralen hoor! ;))

  • 24 November 2006 - 21:42

    Anneke:

    Jij daar in de lente, wij gaan hier steeds verder de donkere winter in: blaadjes van de bomen, vroeg donker, kaarsjes aan en SINTERKLAAS! Weet je nog! Ff heel wat anders!
    Grietepiet, blijf lekker de (lente-) blommetjes buiten zetten! Veel liefs, Anneke

  • 24 November 2006 - 21:45

    Anneke:

    'k Zie nu dat Istar 't ook al over de lente en winter heeft.....zouden we hier in huis iets met seizoenen hebben????.....

  • 25 November 2006 - 00:09

    Tjeerd:

    klinkt echt relaxed martha.
    ik in de nattigheid hier op school, jij in de hitte wijn proeven.
    ik ben jaloers, maar mijn tijd komt nog wel... :P

  • 26 November 2006 - 14:13

    Miek :

    Mooie avonturen! Veel plezier weer in je eentje, maar dat zal vast niet lang duren....

  • 28 November 2006 - 08:23

    Vincent:

    Hoi Tesse!

    Mooi verhaal weer! Echt grappig: jij in Zuid- Amerika, ik hier in Afrika en we kennen elkaar niet eens!

    Het is nu denk ik nacht bij jou, dus je slaapt waarschijnlijk of je bent in de disco... Ik ga zo terug op mn nieuwe matras! Moe van die brandende zon hier!

    kwa heri and take care

  • 28 November 2006 - 08:36

    Lydia:

    Hey! sta ik weeer onder Vincent...
    leuk verhaal weer om te lezen... wat een contrast met het bericht van Vin uit Kakuma...
    goede reis verder!

  • 29 November 2006 - 13:11

    Meike:

    Oeps nu kijk ik weer 2x per dag op je site, dat is nou ook weer niet de bedoeling!

  • 30 November 2006 - 01:18

    Suzan:

    Hoi lieve Tes,
    Het is nu 2 uur 's nachts en ik heb net bij jan en eefje over je zitten opscheppen en zo, en nu zie ik dat nollie slaapt maar w'el de pc voor me aangehouden heeft en tja, dan kijk ik altijd weer effe of er een nieuw berichtje is en /of andere reacties. En ja hoor, weer genoeg te lezen aan reacties in ieder geval.
    Hoe bevalt Chili? Is het weer een heel ander soort land?
    By the way; Is het niet slimmer om in argentini"e wat geld te gaan verdienen in plaats van of in ieder geval naast Colombia?
    Daar heb je in Colombia dan toch veel meer/lees langer plezier van?
    Afin,ik hoor wel wat je wilt, groetjes , ook van Jan en eefje die je site ook bekeken hebben
    truste

  • 01 December 2006 - 16:57

    Oma Bijleveld:

    Erg leuk om zo veel avontuurlijks van je te horen! Ga zo door! En ik hoor wel: je laat je niet op je kop zitten...
    Liefs, Oma Bijleveld

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 79190

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: