spaans komt me me neus uit! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu spaans komt me me neus uit! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

spaans komt me me neus uit!

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

08 Januari 2007 | Argentinië, Córdoba

haha, dat meen ik natuurlijk niet! ik wil er alleen maar mee zeggen dat ik veel spaans heb gepraat de afgelopen dagen. maar laat ik bij het begin beginnen.
In Rosario verbleef ik in een hostel waar tot mijn grote vreugde en eigenlijk ook wel verbazing bijna alleen maar zuid-amerikanen verbleven (chileen, colombiaan, brazilianen en een handvol argentijnen). Met een engels meisje die in mijn kamer sliep hebben we 2 dagen de stad verkend met 2 argentijnen uit Buenos Aires. Het engelse meisje sprak bijna geen spaans, en de argentijnen wel engels, dus daar heb ik bijna alleen maar engels mee gepraat. Maar de andere mensen in het hostel konden geen engels, dus daar kon ik goed mijn spaans mee oefenen. 1 van de argentijnen gaf me een ring, en toen dacht een andere kennelijk dat ie niet achter kon blijven, dus de dag daarna kreeg ik een ketting van hem, hoe grappig is dat? gekke argentijnen.
Nu zit ik in Córdoba, in een hotel voor de verandering (wel een hele goedkope hoor), met voor het eerst in 1,5 maand weer een kamertje voor mijzelf alleen. Gister tijdens het ontbijt in het hotel kwam k naast 2 argentijnse meisjes te zitten, die vroegen of ik met hun mee wou wat kerken bezoeken. Natuurlijk! Dus met hun superveel spaans gepraat. Zo ben ik er bijvoorbeeld achter gekomen waarom iedereen hier zo gevaarlijk autorijd! Je koopt hier gewoon een auto, dan leert iemand (vader, broer, oom) je autorijden en als je denkt dat je er klaar voor bent leg je een testje af en koop je voor 50 pesos je licencia. Stuk goedkoper dan in Nederland! Met hun ben ik ook naar mijn eerste tenedor libre geweest, een all you can eat restaurant. We betaalden 5 euri, en daarvoor mochten we zoveel eten als we wilden. Steaks, seafood (inktvis en krab enzo), toetje (ijs, pannekoeken of verscheidene soorten taart) en een drankje. Super!!

Toen we op een terrasje zaten sprak ik 2 jongens aan omdat ik dacht dat ze nederlands waren, wat ze ook waren. Met hun hebben we toen wat gedronken. We besloten ook iets te gaan eten, maar dan moesten we wel eerst hun vriend ophalen in het hostel. In dat hostel kwam net een meisje naar beneden dat ik nog kende van Buenos Aires! En de backpackerswereld wordt nog kleiner, de vriend van de 2 nederlandse jongens kende ik ook! Had ik ergens op een random feestje ontmoet. En de wereld wordt nóg kleiner! later blijkt dat de jongens uit Emmen komen... En ze kennen Jurjen, Peter Jenne en Jan-Paul! (neven van mij) Hoe klein is die grote wereld waar wij in leven wel niet?!

Mijn spaans wordt dus nog steeds beter, afgelopen 3 dagen heb ik veel spaans gepraat, en zelfs als tolk moeten dienen voor anderen. Ik kan nu al redelijk een conversatie onderhouden. Goed he!
Ik ga nu proberen wat foto´s te plaatsen, maar weet niet of het gaat lukken.
hoop dat met jullie alles net zo goed is als met mij!

chau chau!

tes

  • 08 Januari 2007 - 18:54

    Jochem:

    Klein wereldje!

    leuk om af en toe weer eens wat te horen, zeker als het steeds positieve verhaaltjes zijn.

    grtz
    Jochem

  • 08 Januari 2007 - 19:08

    Eric:

    Ha die Tes,

    De wereld wordt steeds kleiner. Zo ontmoet je telkens weer mensen. Ik ken die ervaring ook wel vanuit onze reis naar Azie zo'n 27 jaar geleden, maar niet zoals jij dat nu meemaakt. Fantastisch meid dat je het zo naar je zin hebt. En als dan ook je duurbetaalde cursus Spaans nog wat gaat opleveren is dat helemaal mooi. Ik heb net vandaag weer het rondje gefietst dat we een paar dagen voor je vertrek hebben gedaan. Moest regelmatig aan je denken en dan gelijk in de avond weer contact. Daarom dacht ik dat het tijd was om te proberen als eerste een berichtje te plaatsen. Veel plezier met al je leuke ontmoetingen.

  • 08 Januari 2007 - 19:09

    Eric:

    toch net niet gelukt als eerste.

  • 08 Januari 2007 - 21:15

    Aris:

    Hey tesse, mooie verhalen weeer hoor!! echt grappig dat die jongens peterjenne en co kennen!Vind het ook echt goed van je dat je zo makkelijk contact legt en zomaar mensen die je niet kent aan durft te spreken!denk dat dat wel iets is wat je van het reizen hebt geleerd..Zal je de rest van je leven profijt van gaan hebben!
    Als je terug bent moet je trouwens echt een keer langskomen bij mij in utrecht!Dat wordt wel eens tijd!

    liefs Aris

    p.s.: Positieve verhalen zijn natuurlijk altijd mooi, maar ben ook wel is benieuwd naar de minder relaxte ervaringen of momenten..Het kan toch niet alleen maar koek en ei zijn Tesse!

  • 08 Januari 2007 - 23:18

    Suzan:

    hoi liefie,
    wat mij voorheen zelden lukte lukt 2 argentijnse meiden wel:
    kerken bezoeken!!!!
    Dat wil ik ook!!!.....
    Ga je dat nou straks ook met mij doen, bedel bedel. En mag er dan ook please één klein begraafplaatsje bij?
    Trouwens: wat grappig dat je die Emmense jongens tegen kwam, ik zal je site even naar Hans mailen, zorgt hij wel voor de rest.
    groetjes maar weer
    en dikke zoen van mij

  • 09 Januari 2007 - 08:31

    Peter Jenne:

    Hoi Tesse,

    Kreeg van Susan het adres van je site. Leuke verhalen. Ik mag tijdens het werken achter mijn bureau graag even je site bezoeken om over je avonturen te lezen. Doet mij ook weer een beetje terugdenken aan mijn backpackreis. Geniet er maar van(, maar dat doe je wel, geloof ik!). Ben wel benieuwd wie die jongens uit Emmen waren. Weet je nog hoe ze heten, of hoor je al zoveel namen dat je ze niet allemaal meer kan onthouden?

    groetjes,
    pj

  • 09 Januari 2007 - 11:53

    Meike:

    die rare rijstijl ken ik van hier, hier kan je ook gewoon les nemen van je ouders en oma ofzo. ik heb zelf ook gereden hier! supervet. ik ga zo uit met alle israeliers uit mn appartement! haha verhalen komen echt, ik moet me er alleen even toe zetten, er gebeurt zo veel hier namelijk.. liefs!

  • 09 Januari 2007 - 14:06

    Tesse:

    de namen weet ik nog wel hoor: thomas, john en erik-jan. jurjen woont nu in erik-jan´s kamer.
    het is idd niet altijd koek en ei. vanavond vertrek ik naar Tucuman en nu verveel ik me, heb de hele stad al gezien en ben moe, heb niet goed geslapen vannacht. Het is verschrikkelijk :P

  • 09 Januari 2007 - 14:39

    San:

    Hej! Rarara hoe heeft Sanne-Fleur leren rijden in Amerika!?!? JAWEL! voor 15 dollar een rijbewijs en van Cees leren rijden...Hoezo gevaarlijk?! :P
    Geniet en enjoy 2007! Kusje

  • 09 Januari 2007 - 18:13

    Valery:

    He Tesse, echt nog steeds leuk om je verhaaltjes te lezen! Die nederlandse boys zien er trouwens best leuk uit.... (niet zo leuk als Joris maar toch) haha.
    Veel plezier nog!
    xxx val

  • 09 Januari 2007 - 22:04

    Mieke:

    Hee! Ik zat net even je foto's te bekijken,...wat heb je al veel gezien zeg, van heel hoog tot diep onder de grond en van warm tot koud! Wat moet dat raar zijn om zo ver weg ineens bekenden tegen te komen.... Nog heel veel plezier! Liefs Mieke

  • 09 Januari 2007 - 22:30

    Rita:

    Ha die tes. Fijn dat ik via jouw site af en toe even iets van mijn eigen dochter hoor! De wereld lijkt zo inderdaad wel heel klein. Jullie hebben het nog steeds superleuk allebei zo te horen. Hoewel ik bij Tesse nu ook een klein wanklankje hoor ??? Of doe je dat voor Aris?
    Nou je komt er wel weer bovenop, straks zit je lekker weer in Bolivia. Daar kom je vast al je bekenden weer tegen. Veel plezier maar weer.
    Rita

  • 09 Januari 2007 - 23:04

    Anneke:

    Leuk weer wat te lezen van je.
    groetjes,

  • 11 Januari 2007 - 13:06

    Janny En Hans:

    Inderdaad, wat een klein wereldje!
    Leuk om je site te lezen!
    Alle goeds voor 2007!
    Daaaaaag

  • 11 Januari 2007 - 14:47

    Tjeerd:

    wel relaxed daar he.
    veel plezier nog.

  • 11 Januari 2007 - 16:44

    Vincent:

    Hey Backpacker!

    Zo de wereld is echt klein he! Had ik laatst ook hier zoiets..
    Geniet van het backpacken nog! (heeft wel veel meer in zich dan dat touristentruckgereis wat ik nu doe!)

  • 12 Januari 2007 - 15:14

    Vincent:

    Sorry.. Backpacker moet natuurlijk BackpackSter zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 79202

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: