regen, regen en nog eens regen. - Reisverslag uit Tupiza, Bolivia van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu regen, regen en nog eens regen. - Reisverslag uit Tupiza, Bolivia van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

regen, regen en nog eens regen.

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

16 Januari 2007 | Bolivia, Tupiza

ja, daar ben ik alweer, zucht. 2 dagen achter elkaar, het moet niet gekker worden.
Maarja, het is ook wel een beetje gek hier in Bolivia. Vandaag zou ik eigenlijk vertrekken naar Tarija, sta ik daar ´s ochtends vroeg op mijn bus te wachten, komt de vrouw van de kaartverkoop naar me toe. De bus rijd niet vandaag, vanwege de regen. Misschien over 4 of 5 dagen weer... Naja, dan maar niet naar Tarija. Het regent hier echt elke avond, nacht en ochtend. Heel veel bussen rijden niet, morgen hoop ik dan maar te vertrekken naar Potosí, hoop dat het lukt.
Die regen hier is echt geweldig, eigenlijk is het niet de regen die geweldig is, hoewel die ook flink stevig is, inclusief bliksem en keiharde donder, het zijn de straten die het hem doen. Er is geen putje te bekennen. Na 10 minuten regen kan je al niet meer over straat lopen, das gewoon een rivier. K heb net 6 blokken om moeten lopen voordat ik eindelijk de straat kon oversteken, nog steeds wel met natte blubbervoeten, maar in ieder geval met droge enkels. Dat mijn schoenen zo verrot zijn dat het water door de zool naar binnen stroomt is ook niet echt handig. Heb net wel de mooiste regenboog ever gezien, helemaal mooi halfrond, met een 2e er achter. Heb trouwens vandaag 3 uurtjes paard gereden door de prachtige natuur hier. Naar de canyon de los incas, supermooi met allemaal rode aarde enzo, super.
Tenslotte wil ik jullie er even op wijzen dat ik vandaag precies 7 maanden weg ben. Een eeuwigheid. Ik zelf merk het vooral aan mijn spullen, al mijn broeken zijn versleten, mijn schoenen hangen in flarden aan mijn voeten en het hengel van mijn tas (waar ook al de nodige gaten inzitten) gaat steeds los. k heb nog maar 1 trui en 3 paar sokken (ik begon met 8 ). Tijd om weer wat nieuwe dingetjes te kopen.
Nou, jullie zijn weer helemaal up to date. groeten!!

  • 17 Januari 2007 - 01:56

    Meike:

    damn, je klinkt echt als een veel te ervaren backpacker, als ik hier mensen tegenkom die al zo lang weg zijn vind ik ze bijna angstaanjagend, zo verwilderd. Waarschijnlijk zou ik jou niet eens meer herkennen. heb je al rasta's en kralen in je haar? ik zit nu net in Adelaide, niet echt een boeinde stad geloof ik ben maar gewoon een beetej rond aan het lopen en even gratis inet in de bieb. zaterdag vertrek ik ook naar de rode aarde, ik word niet tegengehouden door de regen eerder door de hitte, schijnt 45 graden te kunnen worden in the outback. En aangezien het gister in melbourne al 41 was! damn. Ik heb mn israelische vrienden verlaten en moet het weer alleen opknappen, tot later! oh en succes met het oversteken van de straat, vergeet je niet naar links en rechts te kijken? liefs!

  • 17 Januari 2007 - 16:25

    Rita:

    Hey Tessie... Ik zou wel eens heel eventjes willen zien hoe je er nu bij loopt. Volgens mij hebben ze hele leuke kleren daar, voor weinig geld. Maar als arme backpacker is het natuurlijk niet je eerste prioriteit om je geld aan kleren uit te geven. Het lijkt me wel leuk voor later als je wat meeneemt als herinnering.Misschien is er op een lokale markt nog iets leuks te scoren?? Verder regent het hier ook, er lagen zelfs grote plassen, maar die zijn toch weer redelijk snel verdwenen. Nu ga je dus weer naar Potosi ? daar was je al eerder toch ? Ben benieuwd of je nog dezelfde mensen tegen komt. Hioe lang ben je van plan in B. te blijven? have fun, Rita

  • 17 Januari 2007 - 16:26

    Steffen:

    haha tes, je kunt ook zooltjes kopen om de regen tegen te houden, dat scheelt weer een aankoop, maar of het lang meegaat... haha veel plezier nog in het grote zwemparadijs! kussen

  • 17 Januari 2007 - 16:36

    Vincent:

    Hoi!

    Jij hebt dus lekker regen! Ik mis die wel een beetje nu, het is hier te heet in Zanzibar! Vochtigheid van hier tot Tokio, maarjah... ik heb al genoeg regen gehad de laatste tijd!

    Kijk uit met het uitglijden op de straten he!

    Vin

  • 17 Januari 2007 - 22:40

    Suzan:

    hai lieve Tes,
    Nou, we kunnen elkaar de hand schudden ha ha want hier is het ook regen regen en nog eens regen, alleen loopt het water hier iets beter weg(behalve bij ons in het gangetje achter), hebben wij hopelijk betere schoenen aan ( maar dat weet je nooit met die secundaire arremoei (duur huis 5 vakanties.....)hier in 't Gooi , en ders: waarschijnlijk zullen de aardappels nóg duurder worden en dus de patat, snik!
    Ik wou trouwens al vragen of jij nog steeds op die schoenen loopt waar we in juli al door dat straat schoenlappertje de gaten met velpon wat dichter hebben laten smeren.
    JA DUS ... Dan hangen ze inderdaad in flarden om je heen. Hebben ze in Bolivia geen 2e handszaken van het Leger des Heils of zo?!?
    Was dat nou Aris die een keer bij zo iets eten ging halen?!
    1 ding is wel handig; De kans op beroving wordt zo wel kleiner. Nog effe en de Bolivianen gaan jou in de gaten houden of je niet aan hun spullen komt...ha ha ( ik kan nog steeds geen smiletje maken zoals je ziet.
    Bij je vorige bericht was ik trouwens de eerste met een berichtje terug want ik zat net ook te mailen, maar dat was op m'n werk-laptop en toen was ineens m'n hele verhaal weg. Was wel effe bale maar hopelijk heb ik het nu goed gemaakt.
    toi toi in de regen.
    Troost je er echter maar mee dat we hier met z'n allen dus in het zelfde schuitje zitten....
    doeg, wel leuk dat we nu meer van je horen; elk nadeel heb z'n voordeel
    liefs, dikke zoen
    suzan

  • 18 Januari 2007 - 08:45

    Vincent :

    Loop ik gister nog te zeggen dat ik regen wil, regent het vandaag! Welliswaar 3 druppels, maar dat maakt niet uit... Regen is Regen! Bij jou vast nog een lekkere grote modderpoel!

    Zijn de kleren bij jou ook zo goedkoop? (Voor ons goedkoop dan) Hoelang draag jij je sokken? Ik ben nu overgegaan op 3 dagen.. hoef ik minder te wassen!

    Net even ontfutseld wat nou de Spaanse zin betekent die je had opgeschreven:

    Mzuri Safari!


    Adios!

  • 19 Januari 2007 - 03:20

    Meike:

    Noemt men dat lekker maken door te zeggen dat een hamburger 25 cent is?! damn, hier is alles zo veel duurder, na de outback moet ik echt gaan werken, gaat veel te snel hier. terwijl ik echt niet duur leef ofzo. Waar moet dat heen als we eerst naar de bank moeten om even naar Snackbar Henk te gaan? Of is snackbar Sjoerd toch goedkoper/beter? ook ik alweer achter internet, tegent hier de hele dag. ik ga ff bericht plaatsen, tot laaater! (oh, nog steeds niet geskyped, heb je ondertussen al uitgerekend hoelaat we moeten bellen?) liefs

  • 20 Januari 2007 - 10:53

    Jasmijn:

    Misschien kunnen we vanuit nl wat kleding naar je toe sturen?;)

  • 21 Januari 2007 - 05:46

    Meike:

    hou toch op over dat geld joh, ik wil het niet horen! ik zit nu in alice springs en ze vroeger me of ik hier in het hostel wilde werken, ga ik waarschijnlijk wel even 1 of 2 weekjes doen. moet geld verdienen... morgen 3 dagen op tour naar ayers rock en kings canyon enzo :)! geniet van je dagen voor 3 euri.

  • 21 Januari 2007 - 11:21

    Arnold:

    Hoi Tesse, Volgens mij heb je genoeg extratjes gekregen voor wat second hand Boliviaanse kleding

  • 22 Januari 2007 - 22:36

    Anneke:

    Hoi Tessie,
    Nou, dat komt me wel bekend voor, met die kleding. Toen ik, met Eric Sil en Theo in Azië rondreisde (nu al weer meer dan 25 jaar geleden, ahum) hadden Sil en ik ieder 1 broek en 1 jurk voor onszelf en 3 broeken samen(van die altijd passende pofbroeken, die Sil genaaid had, tja, India-tijd hé). Dat waren gewoon katoenen broeken, en iedere keer als er een scheur(tje) in kwam, stikten we dat zo op de hand dicht, eventueel met een lapje er op. Aan het eind van de reis, na acht maanden, hebben we ze uitgespreid en er een foto van gemaakt. Een prachtfoto, kleurrijke vodden, als je terug bent moet je 'm maar es zien. Maar ja, dat was dus ongeveer na een tijd zolang als nu bij jou.......maar jij bent er nog wel een paar maanden.....dus misschien moet jij er toch aan geloven kleren te gaan kopen.....?
    Nou meidje, het maakt niet uit hoe je kleren zijn, als je maar lekker geniet van het leven daar, en dat doe je! Heel veel plezier nog. Ga je Rindert nog opzoeken? Jan en Wil zijn nu bij hem in Colombia.
    liefs

  • 23 Januari 2007 - 10:41

    Josien:

    hey,
    ga je alweer richting potosi? 3e x otra vez!!!!! wel leuk hoor. hier in nederland is niets veranderd en alles alweer naar het normale!!! potosi lijkt voor mij alweer heel lang geleden. veel plezier!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 79204

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: