Wat is het toch geweldig hier... - Reisverslag uit Taganga, Colombia van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu Wat is het toch geweldig hier... - Reisverslag uit Taganga, Colombia van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

Wat is het toch geweldig hier...

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

19 Mei 2007 | Colombia, Taganga

jaja, ik heb lang niets van me laten horen, dus heb weer veel te vertellen.
In mijn vorige verhaal schreef ik dat ik de dag erna uit medellin zou vertrekken... dat was een leugen. Ik heb het er nog een paar nachies volgehouden. 1 van die nachten ben ik nog uitgeweest met neef Rindert en zijn vriendin, was een superavond, lekker dansen en kletsen, je kent het wel. Nou wil ik jullie niet te veel lastig vallen met mijn dronken avonturen, dus zal ik het hebben over de interessantere dingen die ik heb beleeft.
Zo ben ik na Medellin naar Cartagena gegaan, wat een hele mooie stad is. Wel een stuk toeristischer dan ik tot zover in colombia ben tegengekomen, maar het blijft mooi. Vandaar ben ik naar playa blanca gegaan, wat een supermooi wit strand is. Daar heb ik een nacht geslapen in mijn hangmat, op een rustig deel van het strand. Superrelaxed! Ik was daar met 3 engelse jongens, dus het was lekker relaxen, maar k had wel mensen om mee te praten, wat toch altijd wel fijn is. Ook nog een massage genomen, tsja, het leven is goed...

Daarna weer terug naar Cartagena, waar ik de dag erna een moddervulkaan heb bezocht. Dat was geweldig! haha, ik heb al een paar fotos ervan op de site gezet. Ze zeggen dat de krater ongeveer 2 kilometer diep is, en hij is helemaal gevuld met modder. Maar je kan er niet in zinken, ik had iemand die met zijn volle gewicht op mijn schouders duwde en me probeerde te verdrinken, maar dat lukte niet. En als je iets naar voren leunt komen je benen bovendrijven, en door de dikheid van de modden is het redelijk moeilijk om ze weer gewoon onder je te krijgen. Ik weet niet of julle helemaal begrijpen wat k bedoel, maar het was geweldig. Er zijn een paar mannen in de vulkaan die je massages geven voor een kleine tip, en dan in het (niet zo schone) meer naast de vulkaan zijn een paar vrouwen die je schoon schrobben en je bikini moddervrij maken voor je. Hele leuke ervaring.

En toen op naar Taganga, een klein vissersdorpje vlakbij Santa Marta, vanwaar ik al vrijwel meteen de trek naar la ciudad perdida (the lost city) heb geregeld. Die trek was echt geweldig! 6 dagen door de jungle, ´s nachts slapen in een hangmat. Elke plek waar we sliepen had een supermooie plek in de rivier om te zwemmen, met een rots om af te springen,of een natuurlijke glijbaan om af te glijden... geweldig! En je komt indianen tegen, we gingen door een indianendorpje... superindrukwekkend ook. De trek zelf was niet zo heel zwaar, de meeste dagen liepen we ongeveer 4 of 5 uur. Het was niet eens zo heet, wel heel vochtig, zodat al meteen mijn kleren drijfnat waren van het zweet (en niet meer droogden). Alleen dag nummer 5 was best zwaar, we moesten 2 dagen in 1 lopen, dus dat zou ongeveer 7 á 8 uur zijn, maar wij gingen supersnel! Ik liep met drie jongens voorop en we hadden er echt zin in. Daar gingen we dan, rennend door de jungle, letterlijk. Vooral het stuk na de lunch gingen we als beesten. Het hoorde ongeveer 4 uur te zijn, en wij hebben het in minder dan 2 en half gedaan! superstoer toch?
Ciudad perdida zelf was ook heel indrukwekkend, een groot deel is nog overgroeid dus je krijgt een goede indruk van hoe het daar 400 jaar lang verstopt heeft gezeten. Je loopt over de trappen die ze hebben gemaakt en langs de terrassen waar hun huizen op hebben gestaan. indrukwekkend. En we hadden een superleuke groep! 5 canadese verpleegsters, een kiwi, een schot, 2 engelse, en ik de nederlandse jongen met wqie ik de trek had geboekt. Supergezellig. De dag dat we terugkwamen zijn we nog met zijn allen uit geweest.
En dan zou ik nog bijna vergeten te vertellen dat k we ook nog bij een kleine cocainefabriek zijn langsgeweest, waar een jongen ons liet zien hoe ze cocaine maken. Gekkigheid man, wat ze daar niet allemaal doorheen gooien! benzine, aceton, acid, schoonmaaksoda, zout... niet normaal. Ondanks dat alles heb ik toch een klein beetje geprobeerd toen het klaar was, gewoon op het tandvlees smeren. Toch cool om cocaine te hebben geprobeerd in de jungle in colombia. Moet trouwens zeggen dat k er niets van gemerkt heb verder, maar das waarschijnlijk omdat ik veel te weinig gebruikte. Mijn tandvlees werd wel gevoelloos.

En nu zit ik weer in Taganga, al een paar dagen. Ben een beetje ziek, weer iets verkeerds gegeten. Gaat al wel weer beter nu, maar nog geen 100%. Zo, nu zijn jullie weer helemaal up to date. Ik heb sinds kort een facebook account, wat heel handig is, want veel mensen plaatsne daar hun fotos. k zal even zoeken of ik er een paar kan vinden om op de site te zetten.

chau!!!

  • 19 Mei 2007 - 16:00

    Daan:

    Zijn die Canadese verpleegsters nog in de buurt om je te verzorgen?
    Ik vroeg me af: als je in zo'n jaar honderden mensen ontmoet, hoeveel onthoud je er dan (in je hoofd en op papier)?
    Verder: op de foto's lijkt het een beetje op naturisme, maar schijn bedriegt.

  • 19 Mei 2007 - 16:31

    Arnold:

    Door wat te googelen, had ik al een reisverslag gezien met foto's (ook van cocaïne-boer) van de trek naar Ciudad Perdida. Het leek me echt fantastisch, maar alleen nog maar natte bezwete kleren hebben lijkt me wat minder. Leuk dat je na bijna een jaar nog zo aktief blijft. Ik weet nog dat je aan het begin van de reis vertelde over mensen die al lang aan het reizen waren en alleen maar de hele dag lagen te stinken in bed, omdat ze tot diep in de nacht aan het zuipen waren. Je sprak er toen schande van dat gedrag. Jij bezat je alleen maar 's ochtends op een marktplein. Of halen die andere "zatte" verhalen jouw site niet?
    Trouwens Daan was me weer net voor. Wat vreselijk voor hem dat zijn eigen dochter geen site heeft. Had hij zich vreselijk kunnen uitleven. Waarschijnlijk had Marieke dat voorzien.

    Groetjes+kus

  • 19 Mei 2007 - 16:51

    Suzan:

    Prachtig verhaal meidje maar is het niet een beetje jammer om zo door die jungle te rennen?! Wij hebben toen wel 4 uur gedaan over 1 uur hemelsbreed.
    Maar ja, voor jou voelt het 'gewone leven' daar wellicht iets meer als 'behang' en bovendien hadden wij toen een gids die niet van ophouden wist.
    Weet je trouwens al of je nog naar Brazilië moet voor de terugreis?
    Veel liefs en veel plezier je laatste maandje !! ( of is dat té confronterend voor je, moet ik dat maar niet zeggen nog)
    groetjes, dikke zoen

  • 19 Mei 2007 - 18:41

    Carla:

    tess, wat een heerlijke verhalen...ik wil ook !!
    ....(maar ik klaag niet, morgen naar lima , 5 dagen)..
    kus van mij. (moeder van)

  • 20 Mei 2007 - 11:07

    San:

    Lekker ding! Wat een superverhalen! zou willen dat ik bij je was!! (jij misschien niet, maar toch ;) ) Kan me er ook wel weer op verheugen dat je thuis komt hoor! mis je! Nou geniet nog en blijf een beetje weg bij de coke en bedorven eten..

    Dikke kus

  • 20 Mei 2007 - 16:41

    Eric:

    Hoi Tes,

    wat een fantastische reisverhalen. De jungle,witte stranden,hangmatten, massage, modderbaden en cocaine om je tanden mee te poetsen. En al die ontmoetingen dag in dag uit. Ja, het leven is echt goed en die Arnold maar weer de portemonee bijvullen. Schatten van mensen die ouders van je.
    Geniet er van ! groeten.

  • 21 Mei 2007 - 08:04

    Astrid:

    tesse! klinkt fantastisch. mijn volgende reis zal denk ik naar colombia gaan, ik hoor alleen maar ongelofelijke verhalen. nouja, eerst maar eens naar engeland, want ik ben inderdaad aangenomen! kan niet wachten om je hier weer te zien, dat de tijd zo vliegt is echt niet normaal, maar geniet nog even heel erg!!
    pues.. besitos!

  • 24 Mei 2007 - 15:20

    Wil En Jan Bijleveld:


    We lezen je verhalen trouw en leven mee, en dit keer is het zo herkenbaar dat ik moet reageren. Ik constateer met vreugde dat jij in dezelfde modder rondbaggerde als waarin wij rondgeblubberd hebben.
    Dat moet je geroken, geproefd of gevoeld hebben!! In elk geval heb je daar voldoende energie uit opgedoken om de Ciudad Perdida tocht te maken. Dat lukte ons niet meer.
    Leuk om te horen dat je zo geniet in Colombia. Ook wij genieten nog steeds na, en ik ben nog steeds bezig om dat op papier te zetten.
    Geniet ze verder, Wil en Jan

  • 25 Mei 2007 - 16:11

    Anneke:

    Ja, ik herkende het modderverhaal, dat Jan geschreven had uit jouw beschrijving. Moet je es vragen Tes of hij je dat wil mailen, is heel leuk en nu dus ook heel herkenbaar voor je om te lezen.
    Leuk dat je je neef+vriendin nog wat langer gezien hebt, is toch bijzonder, in zulke verre oorden toch nog die nestgeur te kunnen ruiken.
    Je maakt wel reiskriebels los bij mensen, hoor Tes, met al die leuke verhalen.
    Geniet nog lekker verder, Istar is al terug uit Spanje, maar dat weet je vast al wel. En Tymen zit "zwaar" (....) te blokken voor zijn eindexamen.
    Veel liefs

  • 27 Mei 2007 - 08:54

    Jasmijn:

    Hee tessie!!
    Ik vind het stiekem best leuk dat je weer thuis komt! Ik lees nog steeds trouw elk berichtje! Leuk om te lezen! Misschien moet ik volgend jaar ook maar zo iets gaan doen, heb nog geen opleiding gekozen dus...! Haha en jij ook niet hoorde ik, toch? Nog veel plezier he die laatste 2,5 week! 14e kom je terug toch? Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 79183

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: