Trekking! - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu Trekking! - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

Trekking!

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

08 Juli 2006 | Peru, Huaraz

Buenos dias!

daar ben ik alweer! Nog wel een klein beetje met knikkende knieen, want ik zat net opgsloten op de wc. Er was geen deurklink aan de binnenkant... gelukkig werd ik al vrij snel bevrijd.

Ik ben terug van een nieuwe trek, de santa cruz (bedankt voor de tip Danielle). Supermooi! Overal om je heen besneeuwde bergtoppen en watervalletjes. De trek was 4 dagen en 3 nachten. de laatste dag kwamen we langs allemaal huisjes van indianen. Dat zag er wel heel armoedig uit. Ze vroegen niet of we kwamen eten helaas. Daarvoor komen er denk ik teveel mensen langs tegenwoordig. De kinderen komen wel meteen naar de weg gerend, "dame caramelo" (geef me een snoepje)zeggen ze dan ( met een zielig vies gezichtje).
Het hoogste punt wat we bereikt hebben was 4750 meter hoog. De top van de mont blanc is 4808 meter hoog...
We sliepen op hoogtes van 4200 en 3700 meter. Gelukkig heb ik helemaal geen last gehad van hoogteziekte! de eerste 2 dagen had ik een pilletje ingenomen, maar daar ben ik daarna mee gestopt, het ging zo goed. Je merkt alleen wel dat er niet zoveel zuurstof is, je hijgt al heel snel en ik kon niet eer dan 2 of slokken water achter elkaar nemen, dan snakte ik alweer naar lucht.
De reden dat ik nog geen foto´s heb is dat mijn fototoestel kapot is, ik moet nog kijken of ie te maken valt. Maar ik ga aan een paar mensen vragen die mee waren of zij me wat foto´s kunnen sturen.

Het weer hier is heel goed, lekker warm overdag. maar alleen in de zon, in de schaduw is het meteen een stuk kouder. en ´s nachts is het ook koud. vooral tijdens de trek, k heb 3 nachten ongeveer niet geslapen!
maarja, dat is de hoogte he. Ik heb wel een beetje een kleurtje gekregen, maarja, vergeleken iedereen hier ben ik nog steeds reflecterend.

De huizen van de bevolking hier zijn verschillend, in het centrum heb je redelijk mooie huizen. Maar toen we met de bus langs wat buitenwijken reden kwam het toch wel wat dichter in de buurt van sloppenwijken.

En het verschil tussen een alpaca en een ezel?? een alpaca is een soort van lama, mar dan met veel zachtere wol. ik neem aan dat jullie wel weten wat een ezel is.

nu ga ik mijn wasgoed inleveren, en dan kijken wat de volgende halte word, ik denk trujillo, aan het strand.er schijnt niet zo heel goed weer te zijn, maar wel ruines, dusss....

tot snel!!

kus tesse

  • 08 Juli 2006 - 23:08

    Sannefleur:

    maak me gek tes! egt stoer allemaal! have fun (K)

  • 09 Juli 2006 - 08:29

    Astrid:

    leuk!! kan niet wachten tot ik weer mag, geniet!!

  • 09 Juli 2006 - 10:36

    Suzan:

    Je zorgt er wel voor dat ik steeds meer zin krijg om te gaan. En dan te bedenken dat we over minder dan 3 weken,als alles goed gaat, weer even herenigd zijn. Fantastisch ! (zo, even Sannefleur en Astrid extra gek maken ha ha)
    dag dan
    suzan

  • 09 Juli 2006 - 22:41

    Arnold:

    Hoi lief, Véél plezier. Ik krijg steeds meer zin. Groetjes, Arnold

  • 10 Juli 2006 - 11:23

    Annemiek:

    Hoi Tess
    Leuke site!!!

    Nou je hebt al van alles beleefd zo te lezen, hier gebeuren dan ook dingen die voor jou veel minder spectaculair zijn.
    Hans en Ik moeten het doen met het hollandse zonnetje en een vakantie naar Crancanaria.
    Maar goed, als ons kleine binki ons dan om 7.00 weer stralend ligt op te wachten en ondanks mijn geweldige ochtend humeur, gewoon blijft lachen,ach ja dan kunnen we nog wel even wachten voordat we weer gaan reizen.

    Veel plezier,
    Hans, Annemiek en Ruben.

    P.S. Of zou hij mij uit lachen ???

  • 10 Juli 2006 - 13:49

    Rosa:

    Klinkt geweldig! Geniet! Liefs

  • 10 Juli 2006 - 17:48

    Geert Hoefman:

    wat bijzonder om op deze manier jouw belevenissen te mogen volgen, via je moeder op site geattendeerd.
    trouwens let op he, met die grote hoogtes. )benzelf ooit op kilimanjaro )bijna 6000 meter geweest dus weet er wel iets van.
    groeten ook namens vronie

  • 10 Juli 2006 - 19:38

    Lou:

    Tessie!! Leuk je berichtje en gelukkig was de tocht mooi!! Echt superleuk je verhalen!! Haha wordt vast wel sneel weer wat warmer!!!!!! Heb je al beetje leuke mensen ontmoet om samen mee te reizen! ik hoop snel! Ik ben nu een stukje dichter bij je want ik zit nu in Zuid-Afrika! Is echt gewelldig hier! Ben eerste dagen in kaapstad geweest! Haha en kaap de goede hoop is niet zo ver van jou hooor 6000 ;) Stond een bordje!! Maar ben nu vandaag in mijn moeders huisje aangekomen! ook SuperleuK! En is het bij jouw trouwens oook winter? Hier namelijk wel ! Niet dat het echt koud is hoor! Maar spreke je snel! En hoop snel weer een berichtje te lezen!!!!! Suc6!! Geniet er van!!!!! kussies Lou

  • 10 Juli 2006 - 22:29

    Anneke:

    Oh Tes, wat een schitterende avontuurlijke tijd! Prachtig, zo'n tracking van een paar dagen. En je fysiek (maag, darmen, longen, huid) kan het goed hebben allemaal? 'k Krijg ook zin ..... Nou, nog een maandje en dan gaan wij naar Kos (GR) Istar en Martin zijn nu aan het kamperen in St Malo in Bretagne, na een weekje zeezeilen.
    Tot gauw weer een stukje verslag van je reis, kisskiss, Anneke

  • 10 Juli 2006 - 22:37

    Anneke:

    PS zijn dat die Israeli's, op de foto's?

  • 11 Juli 2006 - 08:12

    Hidde:

    Hoi Tessie


    ik vind het zo grappig dat je onze reisroute (zij het in andere volgorde) van 25 jaar geleden volgt... Trujillo waren we ook; heel anders weer; met inderdaad interessante ruines (geen Inca, maar andere Indiaanse cultuur, weet niet meer hoe die heet). Ik herinner me nog van die grappige van riet gevlochte bootjes; open aan de achterkant; kennelijk blijven ze wel drijven (heb 't niet zelf durven proberen).
    Veel plezier daar. Nog een tip als richting zuiden gaat: onder Lima ligt het stadje Ica. heeft leuke markt en een zeer boeiend museum met allerlei oude stenen, waarin afbeeldingen staan; welke duiden op een heel oude, verloren gegane cultuur. Wonderlijk, en intrigerend. Spaanse gids, maar dat spreek je inmiddels vast wel. En ietsje verderop heb je de Nazca-lines; grappig om, als dat nog steeds kan, uitleg daarover te horen van die Duitse professor in het hotel (je kunt er overheen vliegen; hebben wij niet gedaan). Verder hebben wij daar ergens in die buurt ook nog ergens aan de kust gezeten; kun je met een bootje naar pelikanen e.d., Als je toch onze reisroute aan het doen bent.....

    Veel plezier!!

  • 11 Juli 2006 - 20:59

    Dorothé:

    Hoi Tesse, opeens via je moeder van dit avontuur gehoord. Klinkt allemaal wel bijzonder om mee te maken en begrjp ik het goed, helemaal in je eentje???! natuurlijk ben je niet alleen maar toch wel pittig om dit aan te gaan. ik hoop dat je geniet en dat je veel leuke mensen tegenkomt en datje veel zult zien en meemaken dat is natuurlijk geen vraag.
    heel veel plezier en alle goeds.

  • 12 Juli 2006 - 14:34

    Meike:

    Tessie! Hier uit een internet cafe in Xi'an. Net 3 prachtiger dagen in Peking gehad. Tis hier echt ontzettend heet, bijna nog geen zon gezien door alle smog die boven de grote steden hangt. Morgen gaan we met een 17 uur durende trein weer verder, naar Shengdu. Leuk om te lezen hoe leuk jij het hebt aan de andere kant van de wereld! Geniet ervan, en we spreken elkaar hoop ik snel! Liefs, meike, ps ook groetjes van mn ouders

  • 12 Juli 2006 - 19:16

    Nikki:

    Haai lieve schat heb nog geen tijd gehad om iets te lezen maar ga het snel doen!

    Ik mis je wel heeeeel erg bij promo hoor!

    Dikke kus Nikki
    hvj!

  • 14 Juli 2006 - 17:08

    Danielle:

    hey meis!! goed te horen dat je beetje gewend bent! Moest nog vaak aan je denken hier in nederland, jij met je gekke wuppenlied...blijkt iedereen het hier te kennen!! haha voel me wel gevleid hoor, dat ik ook in je verhalen voor mag komen! ;) Heel veel plezier nog, en laat snel je camera maken!!! xxx daan

  • 14 Juli 2006 - 21:08

    Neef Bertwin En Nicht Tanja:

    Hoi Tesse,

    We hebben je website net bekeken. Wat een mooie foto's en avonturen!

    Hier in Holland sturen we iedereen die op ons huwelijk was een bedankkaart met foto van ons. Die kaart zul je misschien pas zien als we alweer een jaar getrouwd zijn. Daarom willen we je via deze weg zeggen dat we het erg leuk en gezellig vonden dat je er was op onze bruiloft!
    We zijn een weekje naar Belgie, erg mooi weer, geweest op huwelijksreis.
    Nu zijn we weer lekker aan het werk. Bertwin heeft hele goeie cijfers gehaald voor de toetsen van zijn opleiding verzorgende.
    Het weer in NL is al weken fantastisch, er lijkt ook nog geen einde aan te komen.

    Lieve groeten,

    Bertwin en Tanja!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 79148

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: