nog steeds in huaraz - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu nog steeds in huaraz - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

nog steeds in huaraz

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

01 Juli 2006 | Peru, Huaraz

hola!

Superbedankt allemaal voor de berichtjes die ik steeds krijg. Het is echt heel leuk om af en toe berichtjes te kunnen lezen. Ik heb nog geen nieuwe schoenen gekocht, het lukt allemaal best op de schoenen die ik heb. Eergister ben ik naar warme bronnen geweest. gezwommen in bruin water (van de mineralen, als het goed is...)
op zich is de tijd wel rijp om dit prachtige oord (omringt door besneeuwde bergtoppen)en zijn vriendelijke mensen (hola bonita...:D)te verlaten. Maar eerst ga ik waarschijnlijk nog een trek doen van een dag. hopelijk word ik dan niet ziek, ik neem wel een pilletje (of een cocablaadje) in.

Ik heb julle nog helemaal niks over huaraz verteld besef ik ineens! Het is hier supermooi, omringt door mooie bergen, met besneeuwde toppen. Af en toe zie je een ezel door de straat lopen, of een alpaca. Die word dan meegevoerd door een vrouwtje in de typische peruaanse kleren. Die zie je hier best wel veel. Vlakbij mijn hostal is een voetbalveldje waar bijna altijd wel jongens aan het voetballen zijn. veel van de straten zijn ook slecht of helemaal niet bestraat. heel anders is het dan thuis, eigenlijk veel mooier.

Er is hier nu trouwens ook een engelsman in mijn hostal gearriveerd, zodat ik niet meer de enige niet-israeli ben.
Blijf vooral berichtje schrijven! tot de volgende keer maar weer!

kus tesse

  • 01 Juli 2006 - 19:45

    Tink:

    Leuke foto's Tes!!
    Je bent echt goed met je site joh :P Blijven erop zetten hoor, kunnen we je verhalen niet alleen lezen, maar ook zien.. :)
    Knuffel!

  • 01 Juli 2006 - 20:19

    Suzan:

    Hoi lieve Tes,
    Wát een telepathie!: loop ik al een uur tegen Arnold te zeggen dat ik even een échte mail naar je wil sturen,(maar ja, dat lekkere buiten kunnen zitten nu
    zorgt er voor dat je niks meer doet) heb jíj in die tijd weer gemaild . Door jouw verhalen krijg ik er steeds meer zin in om te komen.
    Doeg lief, tot dan,
    suzan

  • 01 Juli 2006 - 21:04

    Sannefleur:

    hej tesje!

    heb je ook fotoos?!?!? ik wil meegenieten van het enorm mooie uitzicht daar!! (kan je me NOG jaloerser maken) hee, veel plezier enne, tot mails :P

    kus

  • 01 Juli 2006 - 21:04

    Sannefleur:

    ow, geintje, zie nu de fotoos pas :P

    hihi, lekker weer! na, dahag! (K)

  • 01 Juli 2006 - 21:19

    Hanneke Theuws:

    Ha Tesse! Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, super dat je jeplannen doorgezet hebt!!! Sorry dat ik niet eerder wat heb laten horen. Het is allemaal hectisch hier: baan, verhuizen binnenkort... Ja, ik begin me nu echt als 'de grote mensen' te gedragen. Geniet van al het moois daar en van alle mensen die je gaat tegenkomen!
    Un beso,
    Hanneke

  • 01 Juli 2006 - 22:15

    Daan:

    Met jouw ervaring op de '4' kun je toch wel met die jongens meedoen op het voetbalveldje? Laat maar eens zien dat er in de Europese landen (denk aan het WK) goed gevoetbald wordt, ook door meisjes! En ik begrijp van je dat niet bestraatte straten mooier zijn. Vandaag ben ik gaan lopen, en waar ik loop is een weg. Op weg naar het vervolg.

  • 01 Juli 2006 - 22:15

    Daan:

    Met jouw ervaring op de '4' kun je toch wel met die jongens meedoen op het voetbalveldje? Laat maar eens zien dat er in de Europese landen (denk aan het WK) goed gevoetbald wordt, ook door meisjes! En ik begrijp van je dat niet bestraatte straten mooier zijn. Vandaag ben ik gaan lopen, en waar ik loop is een weg. Op weg naar het vervolg.

  • 01 Juli 2006 - 23:32

    Arnold:

    Hoi, ben benieuwd naar foto's van Huaraz. Hebben ze daar allen maar computers die net zo oud zijn als het voetbalveldje?
    Geen usb!
    Groetjes,
    Arnold

  • 01 Juli 2006 - 23:34

    Arnold:

    PS. Wat is het verschil tussen een ezel en een alpaca?

  • 01 Juli 2006 - 23:34

    Arnold:

    Hoi, ben benieuwd naar foto's van Huaraz. Hebben ze daar allen maar computers die net zo oud zijn als het voetbalveldje?
    Geen usb!
    Groetjes,
    Arnold

  • 02 Juli 2006 - 10:23

    Steffen:

    heey tessen,

    echt leuk je verhalen! ben je al net zo bruin als het water waar je in gezwommen hebt? Hoe is t weer eigenlijk daar? zomer? winter?? veel plezier nog he! kussen steffen

  • 02 Juli 2006 - 17:35

    Annemieke Driessen:

    Hai Tesse,
    Wat leuk om zo deelgenoot te zijn van je reis en je ervaringen daar in den verre. Je moeder mailde me gisteren en vertelde natuurlijk over jouw site. ja Suus zal nu wel heel wat uren achter het kasje doorbrengen.
    Nou lieve Tesse,
    geniet ervan, uniek hoor deze reis en het tegenkomen van al die mensen uit andere landen. Heb je later allerlei logeeradresjes.
    liefs Annemieke

  • 03 Juli 2006 - 21:03

    Fabiana:

    Hey Tesse!

    Eindelijk heb ik je site gevonden. Gelukkig... het zat me helemaal niet lekker dat ik je geen gedag meer heb kunnen zeggen. (Aangezien we zowat elke actie samen deden op een gegeven moment, hahaha) En toen ik je telefoonnummer nog wilde vragen was je al weg op actie.
    Maar... het is goed gekomen. Leuk je verhalen te kunnen lezen en je foto's te kunnen zien. Zo te horen lukt het je allemaal wel en heb je het naar je zin. Erg fijn.
    Geniet ervan en ik blijf je site in de gaten houden, want ik ben erg benieuwd wat je verder allemaal nog gaat doen.
    Je hoort wel weer van me.

    Kus Fabiana

  • 04 Juli 2006 - 21:33

    Margreet De Jongh:

    Ha die Tes,

    Ik hoorde net van oma over deze site. Heel leuk om te lezen! Vooral omdat wij 25 jaar geleden ook in Huaraz waren. En gek genoeg zijn ook wij met een groep Israleliers naar het meer daar boven geklommen. Prachtig was het!!! We sliepen toen boven bij het meer onder dekens vol vlooien en kregen eten van een indiaans gezin. Het zag er ontzettend vies uit, maar de mensen waren zo aardig dat je niet kon weigeren. Heel gek dat jij daar nu zit, maar wel heel erg leuk natuurlijk. Ik krijg er zo weer zin in! Zet 'm op en tot schrijfs! Margreet

  • 05 Juli 2006 - 08:58

    Joeri:

    Heej tesse!!

    Echt super deze site :)!! Ik zal 'm in de gaten houden!! Geniet van je reis :)!!!! Kusss je nichtje!!

  • 05 Juli 2006 - 11:13

    Sanne:

    Hee Tes!!

    Wauw, super gaaf maar ook gek lijkt het me om daar te zitten! Vreemd om alleen maar mensen te zien die je niet of nauwelijks kent en om je eigen taal niet te spreken, maar geweldig ook juist om zoveel nieuwe andere dingen en mensen en plaatsen te zien! Echt een andere wereld, lijkt me! Cultuurshock? Ik zit zelf soms ook nog wel flinkt te twijfelen of ik niet eerst een jaar wil reizen en daarna pas fotografieopleiding ga doen.. en als ik nu jou verhalen lees, dan gaat het echt kriebelen haha! Well, what else can I say? Geniet ervan! En ik blijf je zeker volgen!

    Kus,
    Je andere nichtje!

  • 05 Juli 2006 - 17:05

    Mady:

    Heee Tesje!

    Ik heb alweer een tijdje niks gestuurd, maarja dat krijg je als het hier in NL gewoon 30 graden is! Weinig mensen op de comp!

    Maar goed.. Ik ben echt jaloers op je man! Al die verhalen (behalve van dat je ziek was natuurlijk), zijn om jaloers op te worden! Nou niet meer ziek worden in ieder geval! En hopelijk zie ik snel weer een berichtje van je verschijnen!

    Dikke kus,
    Mady

  • 05 Juli 2006 - 21:06

    Carla Fasting:

    hoi Tesse,
    Zit je hoog in de Andes? Gisteren was ik bij je ouders in Bussum en heb daar mijn film laten zien van Chili-Bolivia-Peru. Geweldig dat jij daar nu zit (zo ongeveer). Geniet er van. Liefs, Carla (en gefeliciteerd met Aris)Ciao

  • 05 Juli 2006 - 22:18

    Hidde:

    heej meissie

    grappig dat je eerst naar het noorden bent getrokken, d emeeste Gringo's volgen de route naar het zuiden, voorzover ik me herinner. Ben je al boven bij dat schitterende meer geweest? Reden we destijds achterop zo'n pickupwagen naar boven, over een hobbelig pad vol kuilen. Maar het was de moeite waard!
    En, ben je daar Blanca nog tegengekomen? We hebben er toen ook in een huisje gezeten van een indiaans gezin, met een klein meisje Blanca, zou nu dus een volwassen vrouw moeten zijn van bijna 30 jaar.... Huisje was helemaal pikzwart van binnen, omdat ze op hout kookten. Benieuwd of je zoiets nog altijd tegen komt. Benden in Huaraz stonden allemaal gele iglo's, een soort noodwoningen, nadat er overstromingen waren geweest. Voor de bevolking is het te hopen dat ze inmiddels fatsoenlijker huisvesting hebben; maar ik vrees het ergste...
    Afijn, geniet van alle indrukken!
    Hidde

  • 07 Juli 2006 - 11:43

    Rita:

    Hoi Tes
    Wij vertrekken vanmiddag naar China. Zijn we dan dichter bij je of juister verder weg ???
    Dus dit is voorlopig het laatste berichtje van hieruit, straks proberen we het vanuit Beijing of zo.We hebben er super veel zin in. Jij nog steeds veel plezier,ook straks met je ouders. groetjes
    Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 79192

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: