auw, mijn kont. - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu auw, mijn kont. - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

auw, mijn kont.

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

20 September 2006 | Bolivia, Uyuni

hier komt dan een iets minder vrolijk berichtje, maar k vind dat jullie toch ook de mindere kanten van het reizen moeten weten.

ik heb een sinusinfection op(/in) mijn kont. Waarschijnlijk veroorzaakt door zweten en veel zitten (pampas en bussen) ik weet niet hoe het in het nederlands heet, maar de sinus is een afvoerkanaal ofzo, en die is bij mij dus waarschijnlijk ontstoken waardoor er vocht vastgehouden word (zoiets dergelijks). wat inhoud dat ik een bobbel heb op het bovenste gebied van de kontspleet, wat het zitten niet comfortabeler maakt. Alsof dat niet genoeg is heb ik net drie dagen bijna alleen maar gezeten vanwege mijn saltflatstour. bobbelige jeep, vele uren lang.

de saltflats en de meren die ik heb gezien
waren fantastisch trouwens.

Nu is het afwachten of het vanzelf overgaat, anders ga ik wanneer ik terugkeer in la paz (over een week of 2) naar de dokter, om hem weg te laten snijden ofzo.

Dat was het dan alweer.
ik hou jullie op de hoogte.
tesse

  • 20 September 2006 - 01:20

    Mos:

    Oooeewww, pijnlijk!!! Op je buik slapen dan maar? Hoop dat t snel weggaat... bedankt voor alle details!! Kusje

  • 20 September 2006 - 06:58

    Daan:

    Kun je niet corresponderen met een Nederlandse arts of zo: wat het is en het meest verstandig is om te doen?
    Wat een combinatie: afzien en genieten. Of ligt dat eigenlijk dicht bij elkaar?
    En dan heel wat anders: ik heb je ouders zien dansen, echt waar. Dat zag er goed uit!

  • 20 September 2006 - 10:47

    Valery:

    he Tesse
    Dat klinkt niet zo smakelijk, wat balen dat je dat juist in het buitenland moet oplopen. Gelukkig blijf je wel mooie dingen zien!!!
    xxx valery

  • 20 September 2006 - 13:12

    Brent:

    hmm, klinkt goed... ik hoop maar voor je dat het overgaat. veel sterktede komende tijd en blijf genieten.mvg,

    Brent

  • 20 September 2006 - 14:54

    Meike:

    klinkt niet relaxt tes, beterschap. Hou t in de gaten zou ik zeggen. Liefs

  • 20 September 2006 - 15:00

    Carla:

    ja, tess, hou het in de gat(en). gezondheid voor alles !
    ga vooral niet op de blaren zitten...sterkte.
    kus.

  • 20 September 2006 - 15:00

    Carla:

    ja, tess, hou het in de gat(en). gezondheid voor alles !
    ga vooral niet op de blaren zitten...sterkte.
    kus.

  • 20 September 2006 - 18:44

    Astrid:

    Que te mejores.. rapidisimo! Over 2 weken in La Paz? Ik over 1.. toch nog een kans elkaar tegen te komen dus? Mail ik je over, besos

  • 21 September 2006 - 13:34

    Vivian:

    whahahaaaa!

  • 21 September 2006 - 15:00

    Istar:

    ahhw arme jij!
    ondanks dat ik medelijden met je heb vind ik het ook wel grappig (mede dankzij de vele details...dankje hiervoor...)
    Zorg iig goed voor jezelf en beterschap! en nog heel veel plezier!!!!!!!
    liefs, Ies

  • 23 September 2006 - 17:56

    Sanne:

    hey tesse!
    whaha, tsja zulke dingen horen er ook bij I guess.. wel balen! sterkte! maaarre, ik las nog wat eerdere berichtjes van je en het klinkt helemaal super allemaal! echt gaaf! enjoy! xx je nichtje!

  • 23 September 2006 - 17:59

    Sanne:

    daar moet ik nog even aan toevoegen dat de foto's echt te cool zijn!! die meren met die bergen op de achtergrond... wauw!!

  • 23 September 2006 - 20:54

    Rita:

    Ha die arme Tesse! Wat vervelend nou voor je.Ik heb even op internet gekeken wat het zou kunnen zijn. Ik denk dat het een haarnestcyste is (sinus pilonidalis). Je moet maar eens googelen er staat heel wat over geschreven. Een goede hygiene is belangrijk, en vaak wordt het een operatie. Hopelijk loopt het allemaal niet zo'n vaart, maar je moet het niet onderschatten hoor ! Nou laat het de pret niet drukken, groetjes en sterkte ermee
    Rita

  • 24 September 2006 - 09:56

    Aris:

    Hey Tesse,
    Balen zeg van die sinus infectie.Ik hoop dat je nog wel kan genieten van je reis.Vast wel,toch?Er kan in ieder geval niet gezegd worden dat je weinig meemaakt.
    groetjes, Aris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 79163

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: