Chile! - Reisverslag uit , van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu Chile! - Reisverslag uit , van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

Chile!

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

01 December 2006 | ,

hola amigos! como estan?
Hier met mij is alles nog steeds super. Maar eerlijk is eerlijk, k moet wel zeggen dat ik merk dat ik al wat langer aan het reizen ben. Iets wat ik niet had verwacht dat zou gebeuren, gebeurt dan toch. Namelijk...: Ik word lui.
Yup lui. Ik loop niet meer de hele dag rond, als ik ergens aankom sta ik niet meer te springen om die nieuwe plaats te ontdekken. wel jammer eigenlijk. MAAR, niet alles is verloren, ik vind nu meer voldoening in het kletsen met mensen. hun verhalen horen, en gewoon lachen.
Dus als ik er zo over nadenk is dit misschien wel leuker. Ik heb mijn nieuwsgierigheid verloren, maar k ben nu wel veel beter in het naar mensen toestappen. En de dingen zijn nu nou eenmaal niet meer nieuw, al helemaal niet hier in argentina en Chile.

Dat betekend natuurlijk niet dat k hier alleen maar uit mijn neus loop te eten!! Na de wijntour in Mendoza ben ik wezen raften, wat super was! De rivier was een stuk gestegen sinds de dag ervoor zelfs. Was echt leuk. Ik ben uit de boot gevallen, wat niet de bedoeling was. Ik weet nog in frankrijk of spanje, lang geleden, dat we de guide ervan verdachten dat ie de boot expres liet flippen. Dat was hier niet zo, ik werd zo snel mogelijk weer de boot in getrokken. supercool. ik kon alleen maar lachen natuurlijk, zal wel een grappig gezicht zijn geweest. Iemand in een kolkende watermassa die met een big smile op haar gezicht uit alle macht naar de boot probeert te zwemmen...
Mijn plan was om vanuit Mendoza in 1 keer naar santiago te gaan, maar k besloot om een paar dagen te stoppen in Uspallata. Daar is dan weer het grote voordeel van alleen reizen en geen tijdsdruk hebben. Uspallata is een klein dorpje in de bergen. Maar het heeft alle voorzieningen hoor, het heeft telefoon... (aldus mijn taxixhauffeur). Daar ben ik wederom op de fiets gestapt om de omgeving te verkennen. heel mooi, besneeuwde bergtoppen enzo. De dag erna naar de puente del inca, een natuurlijk brug war de incas nog gebruik van hebben gemaakt. Daar kwam ik 2 canadese meisjes tegen die in mijn hostel zaten. Zij waren daar gekomen met een soort van tour. eigenlijk gewoon een auto met een chaufeur, helemaal niet zo duur en het mooie is dat je kan uitstappen om foto´s te maken waar en wanneer je maar wilt. Ben met hun meegegaan naar de berg aconcagua. Mensen die een beetje bekend zijn bergen komt die naam vast wel bekend voor, het is namelijk de hoogste berg buiten Azië, 6962 metertjes hoog. Grote Brad Pitt fans kennen hem misschien ook wel, want suprise surprise, delen van de film 7 years in Tibet zijn daar gefilmd. Grappig weetje he, wie had dat gedacht.
Daarna heb ik de prachtige busreis gemaakt naar santiago de chile, waar ik nu zit. Gister uit geweest, en nu ga ik rondlopen. oh, waar ik gister uit ben geweest was gewoon een bar. heel normaal, niks aan de hand, we drinken een biertje blablabla. Ik praat even met een chileense jongen, zegt ie opeens dat hier straks naakte vrouwen zullen zijn. hmm denk ik, waarom zou ie dat zeggen? kijk een beetje om me heen, zie geen naakte vrouwen dus move on. Willen we net weggaan, komt er ineens een mannelijke stripper op het podium!! haha, en daarna een vrouw! zitten we weer in een stripclub! hihi, supergrappig.
nou ja. Bedankt weer voor alle reacties! keep ´em comin´!!
chau!!!

  • 01 December 2006 - 17:46

    Carla:

    hihi, tess, moet jou weer overkomen...was ie de moeite waard??
    dag lievie, veel plezier met ales. goed hoor, zo in je eentje...
    be good !
    xxcarla,moeder van...

  • 01 December 2006 - 18:31

    Vivian :

    heey tes,
    k wil nog ff zeggen dat je verhalen heel leuk zijn om te lezen. ik lig echt in een deuk in mn eentje achter de comp. ga zo door!!

  • 01 December 2006 - 19:13

    Astrid:

    que chevere, no puedo decir nada más.. pues..

  • 02 December 2006 - 09:40

    Tink:

    Wat nou lui? Volgens mij doe je nog steeds genoeg leuke dingen! :)

  • 02 December 2006 - 11:01

    Valery:

    He Tesse, dit verhaal klinkt niet echt lui!!! haha. Veel plezier! xxx

  • 02 December 2006 - 11:18

    Vincent:

    haha, mooie zin: 'Dat betekent natuurlijk niet dat k hier alleen maar uit mijn neus loop te eten!!' Zou idd zonde zijn

    Hoeveel graden ist bij jou daar? hier voor mijn gevoel 40, maar voor de Kenianen valt het mee. Ik wen er ook al beetj aan... gister hele dag regen gehad!

    Hou je taai!

  • 02 December 2006 - 16:23

    Suzan:

    hoi lieve tes,
    wat lijkt dat al lang geleden, ons raften in frankrijk:
    pre-historie gewoon.
    'k vond het toen al bar eng, ben dus blij jou nu niet uit die boot te hebben zien storten....
    gaf dat geen zondvloed ?(ha ha)
    trouwens, ben je nog wel voorzichtig ?
    doeg doeg, wij gaan sinterklazen,
    zonder jou,
    snik snik....

  • 02 December 2006 - 23:34

    Tesse:

    zondvloed? wat wil je daar mee zeggen mam...?

  • 03 December 2006 - 12:49

    Rosa:

    Had ik inderdaad wel wllen zien, tesse uit een boot vallend...! En ik moet me toch echt aansluiten bij de rest, t klinkt absoluut niet lui! Liefs, rosa

  • 03 December 2006 - 20:27

    Daan:

    Als je elke dag in zo'n hoog tempo leeft dan slaat de gewenning blijkbaar toe. Tesse, je moet misschien ook in Chili en omstreken ook niets kunnen doen. Om te bezinnen en ook om je een keer voor te bereiden op terugkeer. Hier in Nederland kun je dat avonturenniveau nooit volhouden (wat is hier uberhaupt te doen?) en bestaat het gevaar dat je gigantisch moet afkicken van de thrills. Je bent dan aangewezen op de python van de Efteling.
    Dus: wees ook lui!

  • 04 December 2006 - 08:32

    Meike:

    jaja de dag is aangebroken! over een paas uurtjes zit ik in het vliegtuig!! we houden contact! liefs

  • 04 December 2006 - 11:07

    Aris:

    Hey tesse, mooie verhalen weer hoor. Valt me nog mee hoe laat die gewenning bij jou komt. Geloof dat ik dat al na een paar weken had.. Maarja, beetje meer de "gewone cultuur" in ipv de "toeristen cultuur"is misschien nog wel veel leuker en in ieder gaval specialer. Veel plezier nog verder in chile!
    liefs Aris

  • 06 December 2006 - 16:32

    Diny Dijkhuizen:

    Hoi Tesse, je zult me zeker niet direct 'herkennen', maar op het afscheidsfeestje van Meike heb ik een tijd met je mam zitten kletsen en die wist zéker dat je het leuk zou vinden een berichtje te krijgen. Je bent al een tijd onderweg en ik kom geregeld even buurten om te kijken welke enge dingen je nu weer hebt gedaan. Leuke verhalen en blijf zo doorgaan. De Batterijlaan zal stil zijn zonder jullie: Meike en jij verdwenen en jullie ouders gekluisterd aan de computer.
    Groeten, Diny

  • 06 December 2006 - 20:10

    Eric:

    Dag Tesse, zo zeg je dat je wat minder nieuwsgierig bent en zo zit je in een bar met een mannelijk stripper. Niks doen en een beetje luieren brengt dus toch wel weer wat avontuur. Het lijkt me overigens ook wel de tijd om even weer wat meer stil te staan bij het leven, zo richting kerst en oud en nieuw. Dat is toch altijd weer de tijd om je zonden van het afgelopen jaar op een rijtje te zetten (of heb je die niet ?) en weer met een blik vol wensen naar de toekomst te kijken. Luier dus maar lekker nog even door en geniet van de vele contacten en gesprekken. Ik hoop wel dat je bij de volgende Sinterklaas ons weer kan verblijden met je aanwezigheid. We miss you. Liefs en nog veel reisgenot.

  • 06 December 2006 - 22:51

    Rita:

    Hai tessebes. Nu kijk ik dagelijks een paar keer op de site van Meike, dus dan neem ik die van jou ook gelijk even mee. Zit ze ineens weer in Chili !!!Je hebt al bijna alle landen van Z-amerika gehad. Wil je ze allemaal doen ? Moet je ook nog naar Suriname gaan. Daar praten ze gewoon nederlands. Ik kan me wel voorstellen dat je een soort verzadigingspunt bereikt en op een ander nivo verder gaat. Wel goed toch !
    Het is inderdaad stil geworden op de Batterijlaan. We worden al de lonely parents genoemd. Nou Tess geniet maar lekker verder. Kun je iets schrijven over hoe ze daar kerst vieren?
    liefs
    Rita

  • 08 December 2006 - 03:15

    Meike:

    Oke oke, hier is her berichtje dan voor je! Rechtsstreeks uit Sydney! hier is tijdsverschil 10 uur, dus reken jij het even uit hoe laat we elkaar kunnen bereiken?? dan hoor ik het wel van je ;). liefs!

  • 10 December 2006 - 15:30

    Rita:

    Hier een tip: als je wilt weten hoe laat het overal is op de wereld kun je www.dejuistetijd.nl intypen.groetjes
    Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 79147

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: