Terug in Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu Terug in Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

Terug in Ecuador

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

20 Maart 2007 | Ecuador, Quito

Op dit moment zit ik in Quito. De iets meer dan 2 weken die ik in Peru heb doorgebracht waren echt geweldig. Iets minder cultuur, iets meer feesten. Ik had alle culturele dingen de vorige keer al gezien, en soms moet je even een pauzetje inlassen, zodat je al die ruines daarna weer wat meer waardeert. Ik heb wat super mensen ontmoet in Cusco, waarvan ik er veel daarna ook weer in Lima heb ontmoet. Veel van de groep waren ieren, volgens sommige mensen die ik daarna sprak heb ik nu een beetje een iers accent... haha grappig he. Maar ze horen ook nog steeds dat ik nederlands ben hoor, daar kom ik geloof ik nooit vanaf (wil ik ook niet hoor, ben trots op me landje)
Na Lima ben ik een flink stuk naar het noorden vertrokken, namelijk Piura, waar een paar mensen tegen me begonnen te praten op de plaza (zal ook is niet in Peru). Maar wel hele aardige mensen, een vader (38 ) met zijn 18-jarige dochter. Het meisje gaf me al na 5 minuten praten haar oorbellen! We hebben samen cebiche gegeten en daarna ben ik met hun mee naar huis gegaan. Waar dochter nummer 2 (net 18 ) en haar dochtertje waren (net 1, reken maar uit). Heel gezellig, een biertje gedronken, muziek geluisterd, locaal drankje gedronken. Alles heel leuk. Toch jammer dat toen ik wegging oma een propina (fooi) aan me vroeg (opa ziek enzo). Ik weet 100% zeker dat ze me niet uitgenodigd hadden om geld van me af te troggelen, zij hadden zelfs de biertjes betaald, maar toch jammer. Ze realizeren zich gewoon niet wat het voor mij betekend als mensen die je toch een beetje als vrienden beschouwd geld aan je vragen. Zij denken gewoon dat ik genoeg geld heb, en dat ik het toch niet zal missen, waar ze ook gelijk in hebben, maar ze denken niet na over hoe het voelt voor mij. Maarja, het meisje en haar zusje zijn met me mee gegaan de stad weer in, heel leuk.
Daarna nog een paar dagen uitgerust in Vilcabamba, waar niks anders te doen is dan lezen, slapen en ping pongen. En nu zit ik dan in Quito, hele rustige stad. Oehh, Acid, als je nog tips voor me hebt...

Zo, nu weet Rita ook weer waar ik ben. Hoop dat het met jullie allemaal nog steeds goed gaat. Het duurt nu niet zo lang meer voor ik jullie weer zie, 3 maanden. Die waarschijnlijk voorbij gaan vliegen, aangezien ik nog zoveel te doen heb.
Oki, CHAU!!

  • 20 Maart 2007 - 20:46

    Steffen:

    heey tessen, ja ach 3 maanden die zijn zo om..;) ik was de kluts helemaal kwijt waar je zat, maar nu weet ik het, want Quito ken ik wel:P haha, veel plezier nog!! kussen steffen

  • 20 Maart 2007 - 21:03

    Sytze:

    Tes, mooi dat we t weer even weten. Rita was de afgelopen nacht erg onrustig..Ik zie de komende nachten met veel vertrouwen tegemoet. Lekker he die smog in Quito. Wat dacht je van de Galapagos eilanden of Cuenca, proberen waard.
    Terzijde, een vriend van mij woont in Q. In geval van ernstige problemen (je weet maar nooit..), laat het dan zsm weten aan Suus/Nol of ons..Joepie, nog maar 90 nachtjes en dan..
    Chi Wa Wa!!

  • 20 Maart 2007 - 21:17

    Aris:

    Hey tesse,klinkt echt goed allemaal.Leuk dat je ook zo bij mensen thuis komt enzo. Ik snap precies wat je bedoeld dat je het jammer vind dat zo'n oma dan toch nog een fooitje aan je vraagt. Maarja, denk dat je ook gelijk hebt dat het niet betekent dat ze je alleen maar voor het geld op bezoek hadden. Ik denk dat ze jou ook best interessant zullen vinden en het een mooie ervaring vinden dat jij bij hun op bezoek bent. Van dat fooitje kan die oma waarschijnlijk weer een paar goeie potten chili con carne maken, of wat ze daar ook eten.
    Stel jij hebt eten gekookt voor Bill Gates en je weet dat hij er om bekend staat wel eens een fooitje van 1000 euro of wat te geven, dan zou jij er zelf misschien ook wel naar vragen,ookal was het zo gezellig, of niet? Voor hem niks, en jij kan weer een maandje of wat verder reizen. Goede vergelijking he :)
    Maarja, heel veel plezier nog die laatste maandjes!liefs Aris

  • 20 Maart 2007 - 21:44

    Anneke:

    Leuk weer wat van je te lezen, Tes. En je hebt het nog steeds super naar je zin, prima! Ja, wat is dat leuk als je bij mensen thuis uitgenodigd wordt, hé, daar heb je nu al veel ervaring mee, blijkbaar straal je iets uit van: komkom, nodig mij uit, met mij is het gezellig!
    Hee, en je bent nu al een heel eind op weg richting Colombia, hé, ga je Rinderd nog opzoeken? Zou wel heel erg leuk zijn toch? Nou grietje, veel plezier nog, nog drie lange maanden te gaan, geniet van elke dag. Liefs, Anneke

  • 20 Maart 2007 - 21:45

    Rita:

    dank je wel tes ! Ik kan inderdaad weer rustig slapen, nu ik weet waar je bent. blijf genieten !Rita

  • 21 Maart 2007 - 06:10

    Meike:

    waar blijft de foto van je piercing!? verhaal klinkt weer goed, zoals gewoonlijk. begrijp wat je bedoelt met NL accent, blijf het toch ook altijd horen, en mn engelse reisgenoten vinden het maar al te grappig hoe ik bijvoorbeeld "toast" uitspreek. maargoed, niet het eind van de wereld! geniet laatste 3 maandjes!liefs

  • 21 Maart 2007 - 20:10

    Astrid:

    VIVA QUITO!! tja tes, ik zal je wat tips sturen in een mailtje, als je zin hebt om een boel Spaans te praten en een beetje met wat locals op te trekken? komt goed!! QUE TE VAYA BIEN!

  • 22 Maart 2007 - 19:19

    Tjeerd:

    ey martha,
    leuk dat je weer wat schrijft. je gaat wel lekker daar he, met al dat feesten. en dan tussendoor nog ff naar iemands huis ff biertje drinken. veel plezier nog de laatste maanden.

  • 24 Maart 2007 - 09:43

    Margreet :

    Hoi Tesse,

    Nog steeds volop aan het genieten zie ik!!! Dat zal moeilijk worden om over 3 maanden weer in Nederland te wennen! Hidde en ik willen dit jaar naar Laos en Cambodja, maar als ik jouw verhalen lees wil ik weer zo naar Zuid Amerika! Klinkt heerlijk. Ecuador vonden wij ook een erg leuk land. Jammer dat je er straks niet bent op oma's 80e verjaardag. Lijkt me nu wel leuk om je weer eens in levende lijve te zien. Geniet ze nog.

    Margreet

  • 25 Maart 2007 - 18:35

    Carla:

    liefs uit almere....

  • 25 Maart 2007 - 20:58

    Suzan:

    hai lieve dochter,
    Je zal wel denken waar die moeder van je blijft...., lijkt gewoon jou vergeten te zijn, maar is niet zo hoor lieffie.
    Helaas lag ons internet er uit, dit keer meer dan een week zelfs (maar gelukkig weer niet door muizengeknabbel) en m'n werklaptop is zo angsthazerig afgeschermd voor virussen dat ik niets op jouw site kan doen.Vandaar.
    Echter, vanaf gisteren een supersnelle verbinding dus eerste actie is naar jou.
    Wat een mooi verhaal weer. Ik snap die oma toch ook wel hoor. Zij kan een en ander gewoon los van elkaar zien denk ik en tja, ik zou in haar situatie misschien ook wel.....
    We hebben vorige week de doos die je opgestuurd had opengemaakt, wist helemaal niet dat dat de bedoeling was, en hebben hele leuke videofilmpjes van je gezien..... nou ja leuk, ik ben blij dat ik niet geweten heb hoe dangerous die road was....oh, ik stop even want je bent on line met skypen , wie weet lukt het , tot zo ?

  • 25 Maart 2007 - 21:32

    Suzan:

    Toevallig hé dat je ons nét skypte toen ik jou hier aan het mailen was !
    Heerlijk te horen dat het zo goed met je gaat!
    Goeie reis naar Colombia
    doeg, dikke kus

  • 26 Maart 2007 - 07:28

    Meike:

    joehoe tessie!hoe staat het leven? ik net vanochtend aangekomen aan de andere kant van aussie, Cairns aan de eastcoast!vermaak me prima! over een maandje lekker naar azie, kijk ik naar uit. wanneer is HET moment dar we gaan skypen? ik heb geen idee hoeveel het tijdsverschil nu is, vanwege winter/zomertijd enzo, hmm dat zoeken jij uit ;)? liefs!

  • 31 Maart 2007 - 04:53

    Meike:

    Wazaaaaaa net skydive gedaaaan! supervet!!! nu in Missionbeach, eastcoast. allemaal super. net whitsundays en fraserisland geboekt, wat ik volgens iedereen die ik tegenkom Moet doen, dus is volg de kudde maar gewoon ;). hoe staat het leven daar? nog maar 2 maanden te gaan ofzo? geniet er van!liefs

  • 05 April 2007 - 00:07

    Meike:

    tja, waarom zouden we ook skypen!? we zien elkaar toch over 3 maanden ofzo weer, nergens voor nodig. ik lijk wel je enige diehard vriendin, 3 berichten achter elkaar! zit nu te wachten tot ik op whitsunday sailtour kan, woehoe! 3 dagen, tis niet echt super goed weer hier, en laatst een tsunami van 5 cm welteverstaan! dus keep your fingers crossed! liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 79182

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: