Laatste daagjes Iran - Reisverslag uit Tehrān, Iran van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu Laatste daagjes Iran - Reisverslag uit Tehrān, Iran van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes Iran

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

22 Juni 2008 | Iran, Tehrān

Hallo!

GRRRR!!!! Nederland verloren met voetbal! Ik baal echt als een stekker. Maar het was wel heel erg gezellig. De vorige wedstrijd werd hier niet uitgezonden, en de wedstrijd daarvoor heb ik helemaal in mijn eentje op een hotelkamer moeten kijken (uiteraard wel met oranje sjaal om), maar deze wedstrijd zat ik heel gezellig tussen de nederlanders in het oranje versierde huis van de ambassadeur... Ik heb in Yazd een groepje nederlandse studenten leren kennen die hier voor hun opleiding journalistiek zijn. Zodoende hadden zij een contact op de ambassade die ons uitnodigde om voetbal te komen kijken. Lekker met rookworst, haring en Heineken bier... heheh. Ze kenden ook al wat nederlanders die hier in iran werken en waar we voor de wedstrijd zijn we blijven eten en een duik in het zwembad hebben genomen... jaja, het had de perfecte avond kunnen worden. Maar laat ik er maar over ophouden, was ist geburt, ist geburt.

Goed, op het moment zit ik dus in Tehran, maar hiervoor ben ik nog naar Esfahan en Shiraz geweest. In Shiraz kende ik een tourguide die me een avondje heeft meegenomen de stad in. Lekker even gebowld en een ijsje gegeten. Daarna vroeg hij aan mij of ik een biertje wilde. "Nou", zei ik, "Dat gaat er wel in hoor". Nu is bier hier verschrikkelijk illegaal, maar met de juiste contacten niet eens zo heel moeilijk te verkrijgen. Het enige wat we hoefden te doen was zijn "dealer" bellen, die ons vertelde waar we heen moesten rijden. Daar aangekomen belde we hem weer op, waarna we weer een andere locatie te horen kregen. Daar stonden we dan stil langs de kant van de weg, te wachten. Na een tijdje kwam er een andere auto naast ons staan, die snel zijn raampje naar beneden deed en ons een zwart plastic tasje met 2 biertjes erin aanreikte, daarna gaven wij hem het geld en reden we allebei snel weg. Simpel toch ;)

Shiraz leek trouwens in mannenopzicht wel heel veel op Zuid-Amerika. Zo vaal gebeurde het dat een auto/voetganger/motor langs me reed/liep/reed, dan 50 meter verder bleef staan tot ik langs was, en dan mij weer inhaalde, bleef staan enz. Soms werd me gevraagd of ik mee wilde rijden, maar als ik dan nee zei en doorliep herhaalde ze gewoon het hierboven beschreven 'spelletje'. Gek werd ik ervan. Ik was blij toen ik in Esfahan weer andere toeristen ontmoette.

Dit was evenin het kort wat ik afgelopen weken heb meegemaakt. Ik heb nu nog maar een paar dagen in Iran. De volgende stop is Syria.

He shit, ik baal echt dat nederland heeft verloren, ik zag het totaal niet aankomen.

Khoda Hafez!

Tesse

  • 22 Juni 2008 - 10:58

    Steffen:

    ff een blik op het kaartje geworpen waar je dan heen gaat:D zie dat je dan vlak bij turkije bent, leuk als turkije dan de finale haalt...;)
    trouwens, is het dan op de ambassade niet illegaal om bier te drinken met de ambassadeur???
    kussen steffen

  • 22 Juni 2008 - 11:10

    Steffen:

    ff een blik op het kaartje geworpen waar je dan heen gaat:D zie dat je dan vlak bij turkije bent, leuk als turkije dan de finale haalt...;)
    trouwens, is het dan op de ambassade niet illegaal om bier te drinken met de ambassadeur???
    kussen steffen

  • 22 Juni 2008 - 12:28

    San:

    Tes! Hi! Wat een stoere verhalen weer! Connecties connecties, zo kom je nog eens ergens. Veel plezier nog even. Tijd vliegt zeker om, of zit je je inmiddels wel eens te vervelen? Wij w8en weer op meer verhalen... Kus

  • 22 Juni 2008 - 12:42

    Meike:

    Hoooi tessie! klinkt goed allemaal. wij hebben gister hier met zn allen voetbal gekeken, gekleed in oranje, maar mocht helaas niet baten.. maaaar we willen fotos zien! ben benieuwd of je haar al weer langer is? En hierna ga je weer naar pakistan ofzo? veel plezier! liefs

  • 22 Juni 2008 - 12:47

    Istar:

    Ja hier in Nederland zijn we ook niet erg vrolijk van het slechte nieuws van gister. Stemming was gisteravond niet optimaal.
    En vooral omdat Nederland volkomen terecht heeft verloren... Tsja, de waarheid is pijnlijk.
    Maar wel super vet dat je tussen de Nederlanders zat bij zo'n "belangrijke" wedstrijd!
    Tes, veel plezier nog de komende tijd!

    Liefs, Ies

  • 22 Juni 2008 - 13:53

    Daan En Marian:

    A ha, Syrie, ga je dan door Irak of via Turkye?
    In het laatste geval kun je met de Turken meefeestvieren als ze van de Duitsers winnen!

  • 22 Juni 2008 - 16:45

    Eric:

    Ik zal alvast wat biertjes koud in een plastic zak voor je klaarzetten.

  • 23 Juni 2008 - 21:46

    Suzan:

    Super dat je van de week weer ff belde, ben benieuwd of je nog het platteland op gaat met een willekeurige bus. Dat je trouwens met die hoofddoek ook nog zoveel bekijks hebt. Of laat je hem heel pikant wat afzakken zodat je je kale kop ziet :)
    liefs,

  • 23 Juni 2008 - 22:06

    Rita:

    Ha tessebes. In het oranje getooid voetbal kijken met Hollanders op de Nederlandse ambassade, Heineken biertje drinken... het lijkt wel alsof je steeds naar het thuisfront begint te verlangen...!! Wel leuk om te horen, maar ik ben ook wel benieuwd naar de gebruiken en gewoontes van de Iraniers. Heb je er nog steeds zin in of raak je langzaam maar zeker verzadigd van het reizen ? Hoe is het dagelijks leven daar ?
    Geniet er nog maar even van, straks zit je echt weer tussen de hollanders met je biertje.... groetjes Rita

  • 24 Juni 2008 - 07:42

    Bertus:

    Ha buuv in het internetcafe in Tehran. Ik zeg: nog een fijne reis hoor. Atcha (ofzoiets)

  • 24 Juni 2008 - 19:31

    Annemiek:

    Hee lieve Tess,
    Ik heb genoten van je verhaal. Heel leuk! En wat een heerlijk vooruitzicht dat Eric zorgt voor the afterparty.
    liefs Annemiek en kom goed thuis! Tot kijk

  • 24 Juni 2008 - 22:37

    Anneke:

    Mijmeringen à la Tesse:

    Ik ben gek op het illegale Hollandse bier
    en alle andere mooie dingen hier,
    (al had ik liever dat de heren,
    mij hier maar 1 keer passeren....)
    Maar denk ik aan Syria.....
    dan word ik echt helemaal lyria!

    Nou, óp naar Syrie dan weer Tes, veel plezier daar!

  • 27 Juni 2008 - 18:31

    Koen:

    In de saai groene Zeeuwse polder denk ik terug aan 'was ist passiert' (!). Drie weken, het is werkelijk veel te kort.

    Ach, ik lees jouw blog wel om me te vermaken met verhalen uit Syrië. Ik ben ook wel benieuwd naar die idioot lange busrit.

    Cheers!

  • 29 Juni 2008 - 18:18

    Mette-Maartje:

    Hoi tante Tesse,

    Ik heb meer haar dan jij...!

    Liefs van Mette-Maartje

  • 01 Juli 2008 - 08:40

    Inga:

    Hee Tesse, ik ben benieuwd naar meer verhalen!

  • 07 Juli 2008 - 20:45

    Gerrit:

    Ha die Tes,
    Hoorde van Bertus dat je maar in Turkije bent blijven hangen met een gruwelijk naar goedje wat in Iran slechts spaarzaam te krijgen is. Geniet er nog ff van. Wij zitten al weer tussen de vele bloemen in dit 'country of flowers'

    Groet,
    Gerrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 79171

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: