Daar gaan we weer... - Reisverslag uit Bussum, Nederland van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu Daar gaan we weer... - Reisverslag uit Bussum, Nederland van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

Daar gaan we weer...

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

22 Februari 2008 | Nederland, Bussum

Ja mensen, het feest begint weer.
Ik was van plan pas wat te schrijven als ik on the road was, maar misschien is het wel leuk om nu al te vertellen wat de plannen zijn. Gister stuurde ik een mailtje naar een aantal goede vriendinnen voor een afscheidbiertje in de pulp (komt wie komen wil, zondag 2 maart vanaf een uurtje of 8 ), waarna ik verscheidene mailtjes terug kreeg van vriendinnen die niet eens weten waar ik heen ga! Dat is toch te gek. Wat dat betreft merk ik wel dat dit niet de eerste reis is, de voorbereidingen zijn zeer stilletjes getroffen. Even een middagje naar het visumburo hier, een uurtje naar de GGD daar...

Maarnu: de plannen.
Ik ga met de trein vanaf hier (Bussum, staat aangevinkt op het kaartje) naar India en weer terug. Hier voor heb ik ongeveer 5,5 maand de tijd. Dat zal heel anders worden dan de vorige reis, ik zal niet meer op mijn gemak alles 2 of 3 keer kunnen bezoeken, tijd is schaars deze keer.
Ik heb al een interrailticket aangeschaft, waarmee ik aan 1 stuk door naar Istanbul zal reizen (2 dagen + nachten). Daar zal ik een paar dagen blijven waarna ik naar Iran zal treinen. Voor Iran heb ik slechts een Visum voor een week kunnen bemachtigen, dus daar zal ik snel doorheen moeten. In Pakistan mag ik wel een maand verblijven en daarna is het de beurt aan India, waar ik tot 13 augustus mag blijven. Ik vertrek maandag 3 maart, en het plan is dat ik ergens half augustus weer in Nederland ben, en 1 september begint dan de studie; aardwetenschappen.

Zo, nu is iedereen weer up to date.

groeten!

Tesse

  • 22 Februari 2008 - 10:04

    Meike:

    Ik ben sowieso van de partij zondag 2maart. Vanuit het hoge noorden zal ik over een paar uurtjes de trein pakken en u treffen in het knettergekke bussum!xxx

  • 22 Februari 2008 - 11:27

    Istar:

    Ook ik zal over een paar uurtjes de trein vanuit het regenachtige noorden pakken en dan kunnen we morgenochtend in karavaan naar het oosten vertrekken =)
    En dan zien we zondag wel of we nog niet zat van elkaar zijn =)
    Zie je!

    xxx

  • 22 Februari 2008 - 11:50

    Lou:

    Puik Plan tessie!! haha ik ben jaloers!

  • 22 Februari 2008 - 13:20

    Jochem:

    Goed plan Tes!

    Heel veel succes met de treinen!

    grtz

  • 22 Februari 2008 - 13:21

    Astrid:

    haha! wat fantastisch! en wat ben ik jaloers.. stiekem..!
    ik was een van die mensen die niet eens wist dat je weer zou vertrekken, en wens je een ongelooflijk bijzondere ervaring toe!! en ik hou je verhalen zeker weer bij! xx


  • 22 Februari 2008 - 14:05

    Rita:

    Ha die Tes, we zullen je weer op de voet gaan volgen hoor! Je maakt wat mee met zo'n buurmeisje... van de skipistes in de rijke wintersportgebieden van Tsjechie naar de arme sloppenwijken van India en alles wat er tussen zit. Veel plezier en we nemen nog wel even afscheid op een gepast moment.(en ik heb nog malariapillen voor je )
    groetjes Rita

  • 22 Februari 2008 - 14:14

    Tess:

    Het is toch niet te geloven he, dat je alweer lekker kan reizen! Geniet er maar van :)
    Liefs, Tess

  • 22 Februari 2008 - 14:46

    Vincent:

    Hey Tesse!

    Heel veel plezier met je nieuwe reis! Ik zal al je verhalen met veel plezier en ook wel wat jaloezie lezen (al mag ik ook niet klagen, want ben net terug uit Ethiopie)

    Have fun!

  • 22 Februari 2008 - 19:32

    Annemieke:

    Hee Tesse,
    Wat een heerlijk vooruitzicht. Ik lees niets meer over je gezelschapsmaatje naar Istanbul. Gaat het niet meer door?
    liefs Annemieke

  • 22 Februari 2008 - 20:40

    Annick:

    Ik ben zo jaloers!
    Heel veel plezier alvast, ik ga je weer volgen :)

    xx Annick

  • 22 Februari 2008 - 21:53

    Suzan:

    Hoi tessie,
    je zit hier naast me de eieren te bakken voor de wintersport maar toch vind ik het leuk even te reageren want nu heb ik je nog een weekje bij ons.
    Lekker morgen ochtend ( helaas wel al om 5 uur!!) vertrekken naar Tjechië. Maar eerst moet er nog veel water door de rivier stromen, ofwel: gebeuren........
    Maar heb weer zin in al die gezellige reacties, hoop dat er weer veel uitgewisseld wordt door iedereen..
    hoe bedoel je, .....hint??

  • 23 Februari 2008 - 18:43

    Rosa:

    Inderdaad geen vliegtuig dus:)
    Veel plezier, en ben alweer beneiuwd naar je verhalen!
    Liefs, rosa (die kleine)

  • 02 Maart 2008 - 17:00

    Steffen:

    haa tessen,

    .

    Dat is: take care en veel plezier in het arabisch..dat zal je wel nodig hebben onderweg, dan is hier je eerste zin in het arabisch!!:P
    heel veel plezier tessen en doe voorzichtigen! kussen van steffen

  • 02 Maart 2008 - 17:01

    Steffen:

    Nou, ik had het in arabische letters getypt, maar hij kan het niet weergeven. nou bij deze kan je me altijd bellen als je dr in het arabisch even niet uitkomt..;) haha kussen

  • 03 Maart 2008 - 14:52

    Suzan:

    Jij zit nu 7 uur in die mooie D trein en ik ben al 7 uur aan het afkicken van jou.
    Het is voor mij veel te snel gegaan; vorige week nog allemaal aan het stressen om het werk af te ronden, daarna snel inpakken en vervolgens wegwezen, voor een week met 14 man/vrouw in een huis en te skiën. ( ook niet meteen de situatie om bezig te gaan met jouw ras naderend vertrek)
    Waardoor wij eigenlijk bij thuiskomst pas realiseerden dat je écht binnen 30 uur weg zou zijn.....
    Gelukkig gisteravond wel gezellig nog even met z'n vieren kunnen eten en daarna in de kroeg het definitieve afscheid van vrienden en familie. Superleuk dat er nog zoveel zijn gekomen.
    En wat werd het toch weer laat.....
    En vroeg.....want omdat het allemaal zo snel ging opeens wilden we je toch graag even op de 'echte' trein in Utrecht zetten. Leuk Meik dat jij het ook nog op wilde brengen om zo vroeg mee uit de veren te gaan om mee te gaan naar Utrecht.
    Handig toch, van die ouders die met de pinpas achter jouw laatste shoppen aanlopen ;)
    Maar ik heb al bedacht: als tegenprestatie ga ik je nog ff bellen voor je in Istanbul zit....dan maar 2 dagen later los van ons ;)
    Voor nu was ik blij je fotoalbums van Zuid Amerika nog niet bekeken te hebben want is een mooie manier om verder af te kicken.
    Voor wie ook wat moeite heeft hiermee ;}
    ze liggen voor een ieder bij ons ter inzage.........
    Lieve Tes, goeie reis en tot gauw horens/mails
    xxxx


  • 03 Maart 2008 - 18:37

    Mariette:

    Goeie reis, Tesse.

    groetjes van Mariette (een vriendin van je moeder)

  • 04 Maart 2008 - 08:20

    Carla Fasting:

    Nou ja, haasten? Ik wens je heel veel goeds en prachtervaringen toe en kijk uit naar je berichten.

  • 04 Maart 2008 - 18:44

    Eric:

    Je moet al bijna in Istanbul zijn. Die mooie stad met de blauwe moskee, de smalle straatjes en de verkopers op elke hoek. En ja, daarna onderweg naar Iran, lopend door de woestijn, op zoek naar de trein, die er toch op de kaart echt moest zijn. Nou ja, het komt altijd weer goed met een taxibusje, zittend op je bagage en de ingewanden die naar buiten willen. Meid, een fantastische reis toegewenst en we horen graag je berichten.

  • 05 Maart 2008 - 18:18

    Marieke H.:

    hoi hoi ben je er al?

  • 09 Maart 2008 - 10:00

    Jasmijn:

    Tessieeee!!
    Wanneer krijgen we je eerste berichtje te lezen? Ik mis je wel al een beetje hoor hihi, heb nu helemaal geen vrienden meer die in bussum wonen. Moest dus de pulp dit weekend ook overslaan! Zit je al bijna in iran? Ik wacht met smart op je berichten! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 79178

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: