In Istanbul. - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu In Istanbul. - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Tesse Bijleveld - WaarBenJij.nu

In Istanbul.

Door: tesse

Blijf op de hoogte en volg Tesse

09 Maart 2008 | Turkije, Istanbul

Hallo mensen,

Allereerst even een technsch puntje; als je je afvraagt waarom er geen puntjes op de i's ztten... dat komt omdat de met puntje op een andere plek staat, en k heb geen zn om daar steeds aan te moeten denken. Vandaar.

Na plaatsen bleek dat alle i's zonder puntjes zjn verdwenen, dus mjn hele bercht s i-loos. Ik heb geen zn om ze er weer tussen te zetten, k ga er vanut dat julle het zo best kunnen lezen.

Dan nu wat over mjn trenresavonturen. Het zal een kort berchtje worden, want zoveel valt er net te beleven n een tren. Ik zal bj het begn begnnen...

Met ouders en Meke 's ochtendsvroeg het eerste deel van de res afgelegd: van Naarden-Bussum naar Utrecht Centraal. Daar mjn tcket naar Dutsland en wat eten en drnken voor onderweg en toen de nternatonal tren n. Alles verlep voorspoedg. In frankfurt overgestapt voor de tren naar Wenen en daar n de tren gestapt naar Sofa. In de tren heb k geslapen, net heel comfortabel, maar dat had k ook net verwacht. Wel een beetje jammer dat er ook mdden n de nacht steeds mensen de tren n kwamen om mjn tcket of paspoort te controleren, maar wat doe je eraan. De volgende ochtend ze k aan een sms'je van mjn provder dat k n Roemene zt en rond een uur of 2 's mddags komen we n Boekarest aan. Ik bljf rustg ztten en probeer een glmp op te vangen van Boekarest, of dan toch mnstens van het staton, als een conducteur bnnenstapt en me vrendeljk verzoekt ut te stappen. Bljkt Boekarest de endstop te zjn! En k had nog zo n Wenen nog zo aan de conducteur gevraagt of deze tren wel echt naat Sofa gng...
Dus k stap ut.
Daar sta k dan, n Boekarest Noord. De vrouw bj de toerstennformate sprak alleen frans en ze wst net net waar er hostels of nternet te vnden was, ook had ze geen kaartje van de stad (was het wel toerstennformate, ga je je afvragen). De enge 2 hotels de er waren waren voor mj veels te duur, de goedkoopste was 50 euro. Toen kwam er gelukkg een vrouwtje op me af, zj verhuurde een kamer aan toersten, dus nu had k wel een plek om te slapen. Daarna ben k naar het centrum gegaan en de stad bekeken, heel grjs, maar verder nets ms mee. Nadat k de metro weer terug had genomen naar Noord, waar k dus slep, zag k een paar jongens ljm snuven (of ze waren aan het hyperventleren n een plastc zakje).
De nacht lekker geslapen en de volgende dag de tren naar Istanbul genomen. Ik zag dat k de tren naar Thessalonk moest hebben. Ik hernnerde me dat Sanne (mjn nchtje) me vertelde dat zj naar Istanbul wlde, maar dat ze n Thessalonk terecht kwam. Je begrjpt dat k deze keer bj 4 verschllende mensen heb gecheckd of dt wel de goede tren was. Ik zou me geen 2 keer aan deze steen stoten.

Nu ben k al een paar dagen n Istanbul. Mooe stad met prachtge moskeeen. Gsteren ben k met 3 jongens de stad k gegaan en heb k kebap gegeten,daarna een berje n het park en vervolgens shsha (waterpjp) gerookt tjdens een potje backgammon. Heel gezellg.

Ik had egenljk vandaag weg wllen gaan, maar er rjd vandaag geen tren. Morgen neem k de tren naar Tatvan, 34 uur rjden naar het Oosten. Vandaar zal k naar de grens met Iran gaan. Ik kwam er gsteren achter dat het 21 Maart Iraans neuwjaar s... het schjnt dat n de 10 dagen daarvoor en de 10 dagen alle accomodate en vervoer volgeboekt s, dus k ben beneuwd dat zal gaan. Het feest zelf s een famle aangelegenhed en alles zal n de perode van 13 dagen dcht zjn. Gelukkg ben k er dus net preces tjdens het neuwjaar. We zullen zen hoe het gaat.

Groeten!! Tesse

  • 09 Maart 2008 - 18:12

    Meike:

    Als we de strijd van het eerste berichtje weer gaan spelen, dan win ik dit keer! het wordt steeds gekker tes, eerst stuur je me mail met i's zonder puntjes, en nu moet ik het helemaal zonder i's stellen, wat een beproeving! je avontuur begint goed, waterpijp roken en biertjes drinken in een park, ik dacht dat je op cultuur reis ging? wat moeten je ouders hier wel niet van denken. Het klinkt goed tessie, succes met je 32 uur in de trein, misschien kun je al je tijdschriften nog een keer lezen?
    liefs

  • 09 Maart 2008 - 18:15

    Lou:

    Tessie!
    Woehoe ik ben de eerste!:D Leuk wat van je te horen! Haha is nog best lastig lezen zonder ietjes.. Maar succes met je reis verder! en hoop dat het allemaal gaat lukken in iran, maar komt vast goed!
    Dikke kus lou

  • 09 Maart 2008 - 18:16

    Lou:

    meike je hebt me verslagen haha

  • 09 Maart 2008 - 19:33

    Sanne-Fleur:

    Hej gekke Tes! Goede timing met t nieuwjaar! Leuke verhalen en denk dat je je wel red allemaal! Heb je goede hoofddoek mee?? ;) (ik ga 2de reis naar Theran, ook gesluierd de kist uit!) Heel veel plezier en kijk uit naar je volgende bericht!

    Kusje

  • 09 Maart 2008 - 19:45

    Steffen:

    hoo tessen,

    k stuur je maar een bercht zonder i's terug, dan begrjpen we elkaar tenmnste.
    resze! en alvast gelukkg neuwjaar! kussen steffen

  • 09 Maart 2008 - 20:15

    Daan:

    Hallo Tesse. Zo te zen ben je geen spat ouder geworden en nog steeds dat roze petje. Wat een trenresavonturen! Maar goed dat je de enge hotels lnks hebt laten lggen en het ljm ook aan je neus voorbj s gegaan. Typsch dat er vandaag geen tren rjdt n Instanbul. Wat k nog te zeggen heb: gelukkg neuwjaar!

  • 09 Maart 2008 - 21:16

    Tjeerd :

    Goed begonnen met je reis martha, meteen verkeerd met de trein. Maja doe je weinig aan he. Veel plezier met je reis verder.
    grtz,

  • 09 Maart 2008 - 21:55

    Astrid:

    leuk!!
    veel plezier met het zoeken naar vindingrijke oplossingen in Iran, ik weet zeker dat er mensen zijn die je zullen helpen, en dan levert zo'n nieuwjaar alleen maar bijzondere ervaringen op!
    liefs

  • 09 Maart 2008 - 21:59

    Anneke:

    Nou, de spits is eraf, je zit nu midden in je avontuur. Neem je veel foto's van al die kleurrijke markten en mensen en moskees en vrachtwagens enzo? Straks in het oosten is het heel veel bruin, heel veel zand en leem, heel veel woestijn.
    Goeie reis verder!

  • 10 Maart 2008 - 13:10

    Suzan:

    ha ha , goeie moggel lieve tessebes,bovenstaande doet me wel een beetje denken aan de inkvip reclame. Wat een onbedoeld grappige woorden krijg je toch.
    Ik heb net vanochtend oma voor een zonnebloem-vakantieweek weggebracht naar Sassenheim. We waren om 7 uur opgestaan, de hele santekraam, van kussens tot krukje,to rollator en grote koffer, ea in de auto gesjouwd (nog bijna de rollator op straat laten staan, gelukkig klopte een alerte voorbijganger op m'n raampje.., zaten we uiteindelijk om 9.30 uur achter een kopje koffie in de ontvangstruimte van een bejaardenhuis van waar uit de busreis naar Braband zou aanvangen, verzucht oma: " goh, al weer zó veel meegemaakt,ik heb nu al het gevoel een week vakantie er op te hebben zitten". Kijk, zo kan het dus ook !
    Waarom moet jij nou zo ver weg gaan?....
    Edoch, het zij zo,
    liefs

  • 10 Maart 2008 - 14:44

    Margreet:

    Ha die Tesse,

    Gelukkig toch vrij snel in Istanbul aangekomen!!! En niet zoals Sanne blijven hangen in Griekenland. Ik ben heel benieuwd naar je Iraanse avonturen en een foto van jou met hoofddoek oid ipv je roze pet... Zet 'm op!

    Margreet

  • 10 Maart 2008 - 17:26

    Carla:

    heej tess, veel plezier weer.
    en wat leuk dat ik ook je reisavonturen mag ontvangen !
    xx

  • 10 Maart 2008 - 18:08

    Rita:

    Ha die Tesse
    Je bent nog niet weg of je zit al weer midden in het avontuur, in Boekarest noord of all places !! Toch fijn dat er altijd weer aardige vrouwtjes zijn om je op te vangen. Wel weer leerzaam om steeds alles dubbel te checken. Voortaan toch maar even goed de puntjes op de i zetten als je een reis boekt ...hihihihihi oftewel hhhhhhh.
    Veel plezier op je verdere reis.
    groetjes Rita


  • 10 Maart 2008 - 21:49

    Arnold:

    Lieve Tes,

    Ik moet natuurlijk nog even een duit in het zakje doen over het feit dat jij de verkeerde trein hebt genomen. Ik dacht dat dergelijke vergissingen waren voorbehouden aan vrouwtjes van 70 plus, maar blijkbaar kan dat ook hele slimme jonge vrouwen van 20 overkomen.
    Als het goed is ben je nu bezig met je volgende treinzit. Hopelijk stop je nog een dagje om weer even bij te komen.
    Ik zal straks zoals het een goede vader betaamt wat fotoruimte voor je kopen. Natuurlijk onder de voorwaarde dat je daar veel gebruik van zal maken.
    Suzan en ik gaan deze zomervakantie ook naar Roemenië zoals je weet. (Misschien vandaar je vergissing) Suzan zit nu te pushen dat ze op de site van de fietsreisorganisatie wil kijken. Ik stop dus maar en contact je weer na je volgende bericht.

    Groetjes,
    Arnold

  • 11 Maart 2008 - 14:38

    Yke:

    lieve tesse,
    'k vond het leuk om jouw eerste verslag in de computer aan te treffen. Wat ben je al ver van huis, en wat heb je alweer aardig wat meegemaakt. het begin van je verlies van het alfabet moet niet veel verder gaan. Het puntje van de negende letter van 't alfabet is direkt gevolgd door het verlies van de hele letter. Ik hoop dat je weer snel met alle lettertjes je verhaal kunt doen en wens je een goede verdere reis!
    Goede reis prettige jaarwisseling met vele Iraanse oliebollen.
    Groetjes van oma en opa.

  • 11 Maart 2008 - 18:33

    Roos:

    Leuk bercht tesse! En goed te begrjpen, ook zonder de i. K ben beneuwd naar alle volgende avontuurljke verhalen!

    Groeten,
    Roos.

  • 17 Maart 2008 - 23:47

    Bertwin:

    Wat een mooie avonturen maak je weer mee, leuk om te lezen! Nog heel veel plezier met je verdere reis.

    Bertwin, Tanja en Mette-Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tesse

welkom, mijn vrienden, op mijn nieuwe site. Deze site is voor iedereen die mij zal missen als ik weg ben, dus als ie soms vast loopt...:p Ik zal jullie ook allemaal missen, dus het zal leuk zijn als jullie een berichtje achterlaten, of af en toe een mailtje sturen. Ik zal jullie graag vertellen wat ik ga doen in zuid-amerika, maar aangezien ik dat zelf nog niet helemaal weet... Ik begin iig in Peru, waarschijnlijk ga ik daarna naar Bolivia, Chili en Argentinië, waarna ik eindig in Brazilië. Ik weet ook nog niet hoe lang ik weg blijf, waarschijnlijk tussen de 8 en de 12 maanden. Ik heb er zin in! kussies van tessie!!

Actief sinds 08 Juni 2006
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 79177

Voorgaande reizen:

16 Juni 2006 - 16 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: